Branża reklamowa rzucona na kolana przez funkcje prywatności firmy Apple ciekawostki ukryj mój adres email, ukryj email, Przekazywanie prywatne, prywatność, Apple  Eksperci z branży reklamowej są zaniepokojeni przyszłym rozwojem funkcji ochrony prywatności oferowanych przez firmę Apple w telefonie iPhone. Mowa o Private Relay (Prywatny przekaz) i Hide My Email (Ukryj mój e-mail). prywatnosc 1300x700

Branża reklamowa rzucona na kolana przez funkcje prywatności firmy Apple

Eksperci z branży reklamowej są zaniepokojeni przyszłym rozwojem funkcji ochrony prywatności oferowanych przez firmę Apple w telefonie iPhone. Mowa o Private Relay (Prywatny przekaz) i Hide My Email (Ukryj mój e-mail).

Apple udostępniło obie funkcje wraz z systemem iOS 15, wprowadzając nowe zabezpieczenia prywatności kilka miesięcy po wprowadzeniu mechanizmu blokowania śledzenia aplikacji, który mocno “uderzył” w przychody z reklam w różnych sieciach.

Obecnie funkcje Ukryj mój e-mail, jak i Przekazywanie prywatne są dostępne tylko dla użytkowników opłacających abonament iCloud. Jednak, jak podaje serwis The Information, wielu obserwatorów branży reklamowej obawia się, że Apple może rozszerzyć zakres funkcji ochrony prywatności lub promować je wśród szerszej grupy użytkowników.

Branża reklamowa jest zaniepokojona tymi funkcjami, ponieważ zagrażają one dwóm metrykom danych – adresom IP i e-mailom, które reklamodawcy wykorzystywali do łagodzenia skutków wprowadzenia mechanizmu App Tracking Transparency (ATT).

Branża reklamowa rzucona na kolana przez funkcje prywatności firmy Apple ciekawostki ukryj mój adres email, ukryj email, Przekazywanie prywatne, prywatność, Apple  Eksperci z branży reklamowej są zaniepokojeni przyszłym rozwojem funkcji ochrony prywatności oferowanych przez firmę Apple w telefonie iPhone. Mowa o Private Relay (Prywatny przekaz) i Hide My Email (Ukryj mój e-mail). prywatnosc 1

Private Relay działa jak wirtualna sieć prywatna (VPN), maskując adres IP użytkownika przed operatorami witryn lub aplikacji i szyfrując ruch internetowy. Hide My Email tworzy losowo wygenerowany adres e-mail, który przekazuje wiadomości do głównej skrzynki odbiorczej użytkownika. Chociaż Private Relay blokuje wiele alternatywnych rozwiązań ATT wymyślonych przez firmy, Hide My Email utrudni uzyskanie informacji co utrudni tworzenie ukierunkowanych reklam.

Robert Jewe, konsultant ds. marketingu, powiedział, że Apple “będzie nadal eliminować różne elementy reklamy i marketingu”. Porównał on funkcje ochrony prywatności do “podatku” nakładanego na reklamodawców.

Działania Apple w zakresie ochrony prywatności mogły zainspirować także inne firmy. Google, na przykład, twierdzi, że chce wprowadzić do systemu Android funkcje ochrony prywatności podobne do tych stosowanych przez Apple, co jeszcze bardziej zagrozi branży reklamowej.

Mimo że funkcje te miały wpływ na ochronę prywatności, serwis The Information donosi, że w ostatnich latach firma Apple rozkwitła w branży reklamowej. W 2021 r. przychody Apple z działalności reklamowej wyniosły około 4 mld USD, co oznacza wzrost z 300 mln USD w 2017 r. Analitycy uważają, że w przyszłości liczba ta może wzrosnąć do 10 mld USD.

Udostępnij
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Przewiń do góry