Hotspot osobisty to funkcja umożliwiająca korzystanie z połączenia internetowego na iPhone lub iPad z funkcją komórkową na innych urządzeniach.
Dzięki tej funkcji, nawet urządzenia bez aktywnego połączenia internetowego, takie jak Mac, iPad bez sieci komórkowej lub dowolne inne urządzenie wyposażone w układ Wi-Fi, mogą korzystać z sieci. Jednak, jak to zwykle bywa z technologią, nie zawsze wszystko działa tak, jak powinno. Właśnie dlatego postanowiliśmy przygotować ten artykuł, w którym omówimy, jak rozwiązać najczęściej spotykane problemy z funkcją Hotspot osobisty.
Co zrobić, jeśli Hotspot osobisty nie działa
Zacznijmy od podstaw: na urządzeniu, które służy do udostępniania połączenia (iPhone lub iPad z siecią komórkową), upewnij się, że opcja “Zezwalaj na dostęp innym” jest aktywna. Możesz to zrobić, otwierając Ustawienia i wybierając “Hotspot osobisty”.
Jeżeli posiadasz iPhone’a 12 lub nowszy, iPada Pro 11″ (3. generacji lub nowszy), iPada Pro 12,9″ (5. generacji lub nowszy) lub iPada mini (6. generacji), włącz opcję “Maksymalizuj zgodność” w ustawieniach Hotspotu osobistego. Następnie podłącz ponownie urządzenie.
Zalecamy również pozostawienie ekranu Hotspot osobisty otwartego do momentu, aż drugie urządzenie nie połączy się z siecią Wi-Fi. Jeśli nadal masz problemy, spróbuj wyłączyć i włączyć ponownie sieć komórkową. Warto także sprawdzić, czy twój plan transmisji danych jest aktywny, a w ostateczności – zrestartować iPhone’a/iPada.
Jeśli to urządzenie, które chcesz połączyć za pomocą Hotspotu osobistego, sprawia problemy, mogą pomóc następujące wskazówki:
- Wyłącz i włącz ponownie Wi-Fi w ustawieniach.
- Sprawdź listę dostępnych połączeń Wi-Fi i upewnij się, że próbujesz połączyć się z właściwą siecią. Jeśli sieć prosi o kod dostępu, sprawdź dwukrotnie, czy wprowadzony kod jest prawidłowy.
Jeżeli mimo podjęcia wszystkich powyższych kroków, nadal masz problemy z funkcją Hotspot osobisty, skontaktuj się z Autoryzowanym Centrum Serwisowym Apple. Pamiętaj, że technologia jest dla nas, a nie na odwrót. Jeżeli coś nie działa, zawsze jest rozwiązanie. Kolejne poradniki już niebawem!
A ty jak często korzystasz z funkcji Hotspotu? Daj koniecznie znać w komentarzach lub na naszym Twitterze!