Prawie rok po wprowadzeniu funkcji blokującej możliwość śledzenia w systemie iOS 14.5 wygląda na to, że wielu użytkowników zmieniło zdanie i coraz częściej zezwala na śledzenie przez aplikacje.
Nowe badania przeprowadzone przez firmę Adjust pokazują, że niektórzy ludzie zmienili zdanie na temat tej opcji. Według tego badania, przedstawiciele branży obawiali się, że nowa funkcja śledzenia w systemie iOS zaszkodzi rynkowi aplikacji mobilnych, który w dużej mierze opiera się na reklamie. W maju 2021 r. wskaźniki zezwoleń wynosiły około 16%. Obecnie liczba ta wzrosła do 25% i nie wydaje się, aby ten wzrost miał się zatrzymać.
Jeśli chodzi o gry, liczba ta jest jeszcze wyższa: 30% użytkowników zezwoliło twórcom gier na zbieranie ich danych w celach reklamowych. Liczby te opierają się na globalnych badaniach, w których przeanalizowano 2000 najpopularniejszych aplikacji z bazy danych firmy Adjust. W niektórych przypadkach najpopularniejsze gry osiągały wskaźniki uczestnictwa sięgające 75%.
Oczywiście Adjust zauważa, że wskaźniki akceptacji różnią się w zależności od aplikacji (w niektórych przypadkach wynoszą zaledwie 4%), ale firma uważa, że obecnie coraz więcej użytkowników rozumie “wartość” otrzymywania spersonalizowanych reklam. W każdym razie, dla całej branży reklamowej uzyskanie opt-in stało się kluczowym strategicznym punktem wyjścia.