Użytkownicy Spotify są coraz bardziej niecierpliwi i wielu z nich postanawia anulować subskrypcję Premium. Co jest powodem tej decyzji?
Powodem jest brak natywnej obsługi HomePod. Ponad rok temu na Global Developer Conference 2020 firma Apple ogłosiła, że doda obsługę usług muzycznych innych firm do HomePoda. Kilka miesięcy później wskazano kilka aplikacji, które będą korzystać z nowych funkcji, m.in. Amazon Music, Pandora i iHeartRadio – o Spotify nie wspomniano. Kilka tygodni później na forum społeczności Spotify pojawiła się prośba o dodanie obsługi „HomePod”. W czerwcu 2020 r. Spotify poinformowało, że planuje wdrożyć obsługę AirPlay 2 w swojej aplikacji na iOS.
Chociaż obsługa AirPlay 2 pozwala użytkownikom na odtwarzanie treści Spotify za pośrednictwem HomePod, nie jest to natywna obsługa. Natywna obsługa pozwala użytkownikom używać Siri do odtwarzania treści Spotify z ich HomePoda bez konieczności otwierania aplikacji i ręcznego wybierania głośnika.
Jak się okazuje użytkownicy zaczynają być bardzo niecierpliwi i dzielą się swoim niezadowoleniem na forach wsparcia, a wielu twierdzi, że aktywowało trzymiesięczną wersję próbną „App Music” i odnowi swoją subskrypcje, jeśli Spotify nie zapewni wsparcia dla „HomePod” przed końcem okresu próbnego.