iPhone nie ładuje się do 100%? Dlaczego tak się dzieje? Czy urządzenie jest zepsute? Odpowiedzi na te pytanie znajdziesz w tym wpisie. Zapraszamy!
Od razu rzuca się w oczy n jak bateria w iPhone nie chce się naładować do 100%. Często ładowanie urządzenia zatrzymuje się przy 80%. Dlaczego tak się dzieje? Jest kilak powodów. O wszystkich dowiecie się poniżej.
Powody, dla których iPhone nie ładuje się do 100%
- Funkcja “Optymalne ładowanie” jest aktywna.
- Opcja “Akcesoria USB” jest wyłączona.
- Wystąpił problem z zasilaczem lub kablem.
- Błąd oprogramowania.
- Awaria sprzętowa samego iPhone’a.
Teraz, gdy znamy już możliwe przyczyny problemu, zastanówmy się, jak sobie z nimi poradzić.
Wyłączenie “Optymalnego ładowania”
Optymalizacja ładowania w urządzeniach Apple to funkcja, która pozwala na dostosowywanie sposobu ładowania akumulatora do indywidualnych potrzeb użytkownika i stylu jego użytkowania urządzenia. Funkcja ta jest dostępna w niektórych modelach iPhone’ów oraz w iPodach Touch i iPadach z systemem iOS 14 lub nowszym.
Optymalizacja ładowania ma na celu zwiększenie trwałości akumulatora poprzez ograniczenie liczby cykli ładowania i rozładowywania do minimum. W tym celu urządzenie automatycznie dostosowuje tryb ładowania do indywidualnych potrzeb użytkownika i sytuacji, w jakiej się on znajduje. Na przykład, jeśli użytkownik zazwyczaj ładuje swoje urządzenie w nocy, optymalizacja ładowania będzie ładować akumulator do pełna wtedy, gdy użytkownik śpi, aby uniknąć przeciążenia akumulatora podczas użytkowania.
Należy jednak pamiętać, że wyłączenie tej funkcji może skrócić żywotność akumulatora i zmniejszyć wydajność urządzenia.
Jak wyłączyć zoptymalizowane ładowanie w iOS?
- Przejdź do menu Konfiguracja – Bateria.
- Otwórz Stan baterii.
- Przesuń suwak “Optymalizacja ładowania” do pozycji nieaktywnej.
Aktywuj opcję akcesoriów USB
Jeśli do ładowania iPhone’a używasz ładowarki lub innego urządzenia zewnętrznego, a ekran smartfona był zablokowany przez ponad godzinę, ładowanie może zostać automatycznie zatrzymane. Aby temu zapobiec, ustaw przełącznik akcesoriów USB w Ustawienia – “Identyfikacja twarzy i kod dostępu” (lub “Touch ID i kod dostępu” w zależności od używanego urządzenia) na On.
Sprawdzenie zasilacza, kabla i portu samego iPhone’a
Problemy z ładowaniem mogą wystąpić z powodu wadliwego zasilacza, kabla do ładowania lub nawet kurzu dostającego się do portu Lightning. Dlatego warto sprawdzić akcesoria pod kątem widocznych uszkodzeń i wyczyścić port, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia, jeśli mamy problemy z pełnym naładowaniem baterii. Należy to jednak robić ostrożnie, najlepiej za pomocą sprężonego powietrza.
Jeśli przy oględzinach zewnętrznych kabel i adapter nie wyglądają na uszkodzone, ale ładowanie przebiega zbyt wolno lub nie następuje w ogóle, można spróbować użyć innego zestawu akcesoriów. To pomoże określić, czy problem leży w Twoim akcesorium.
Wykonaj twardy reset
Jeśli Twój iPhone nie ładuje się do końca, winowajcą może być błąd w oprogramowaniu. Aby go naprawić, spróbuj zrestartować smartfon.
Jak ponownie uruchomić iPhone’a?
- Naciśnij i zwolnij przycisk zwiększania głośności.
- Naciśnij i zwolnij przycisk zmniejszania głośności.
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk ekranu blokady.
- Gdy na wyświetlaczu pojawi się logo Apple, zwolnij przycisk.
Należy jednak pamiętać, że powyższa metoda ponownego uruchomienia jest dostępna tylko dla stosunkowo nowszych modeli, począwszy od iPhone’a 8 i dalej. Na starszych modelach reset wykonujemy w następujący sposób:
- Jeśli masz iPhone’a 7, iPhone’a 7 Plus lub iPoda touch 7. generacji, musisz nacisnąć i przytrzymać przycisk ekranu blokady i klawisz zmniejszania głośności, aż na wyświetlaczu pojawi się logo Apple.
- Jeśli masz iPhone’a 6s lub wcześniejszego, naciśnij i przytrzymaj przycisk ekranu blokady wraz z przyciskiem Home, aż na wyświetlaczu pojawi się logo Apple.
Co mam zrobić, jeśli nic nie pomaga?
Jeśli powyższe wskazówki nie pomogły, przyczyna może leżeć w usterkach sprzętowych samego iPhone’a. Problem może dotyczyć kontrolera zasilania, uszkodzonych złączy portów, zużytej baterii itp. W domu niewiele można z tym zrobić. Pozostaje tylko udać się do renomowanego serwisu.