Biorąc pod uwagę, że w AppStore jest więcej niż milion dostępnych aplikacji, znalezienie tej właściwej może okazać się kłopotliwe.
Apple obecnie testuje nowe opcje sugestii, które związane są z tym co wpisaliśmy w wyszukiwarkę. Ma to na celu ułatwienie wyszukiwania nowych aplikacji, pokazuje także aplikacje z danej kategorii, która jest związana z ostatnio wyszukiwanymi przez nas aplikacjami. Za przykład możemy wziąć aplikacje Twitter – AppStore wyświetli powiązania z “nowymi aplikacjami” a także “edytory zdjęć”. Wyniki pokażą z czym użytkownicy mogą utożsamiać Twittera (no może nie z aktualizacjami).
Wcześniej wyszukiwanie było skupione na Genius i “użytkownicy, którzy kupili także”. Eksperyment firmy Cupertino, pokazuje, że większość danych w AppStore będzie wykorzystywana do wyszukiwania aplikacji, czy gier. Nie wiadomo, jak firma to robi, biorą pod uwagę tagi, ręcznie przypisują aplikacje pod dane grupy, czy wykorzystują w tym przypadku słowa kluczowe, dostarczone przez developerów.
To dopiero mały krok na przód, biorąc pod uwagę, że Apple wykupiło firmę Chomp, która służy właśnie do tego rodzaju przedsięwzięć.