Serwis Twitter planuje podnieść koszt abonamentu Twitter Blue do 11 dolarów miesięcznie, ale tylko dla posiadaczy iPhone’ów. Dlaczego?
Dzięki tak wysokiej cenie firma będzie mogła zrównoważyć 30% prowizję, którą Apple pobiera od zakupów w aplikacji. Co ciekawe, jeśli subskrybujemy Twitter Blue przez przeglądarkę, będzie to kosztować 7 dolarów miesięcznie. Taka różnica w cenie zapewne zachęci większość użytkowników do subskrypcji webowej wersji serwisu, co pozwoli Twitterowi uniknąć płacenia za zakupy w aplikacji.
Warto zauważyć, że podobną politykę cenową dla użytkowników iPhone’ów stosowało wcześniej Spotify i inne aplikacje.
Zmiana cen dla Twitter Blue w App Store nastąpiła po tym, jak Ilon Musk skrytykował Apple w zeszłym tygodniu. Twierdził też, że producent iPhone’a “groził usunięciem Twittera ze sklepu z aplikacjami”, ale później spotkał się z Timem Cookiem i wycofał swoje słowa. Ponowne uruchomienie subskrypcji Twitter Blue ma odbyć się jeszcze dziś czyli w piątek, 9 grudnia.