Wygląda na to, że Facebook zamierza wejść na rynek inteligentnych głośników. Do tej pory na tym rynku niepodzielnie rządzili Amazon i Google, a teraz do wyścigu i pieniądze konsumentów dołączyło Apple, a następny będzie Facebook.
Facebook wprowadzi do sprzedaży dwa modele, obecnie ich nazwy to Fiona i Aloha. Każdy z głośników będzie dysponował 15 – calowym ekranem dotykowym i gamą wielu interesujących funkcji.
Początkowo mówiło się o premierze w maju, ale głośniki zobaczymy dopiero miesiąc później, w czerwcu. Wszystko za sprawą chęci poprawy oprogramowania i jakości dźwięku, a także przygotowania SDK, które pomoże zewnętrznym programistom pisać aplikacje.
Aloha i Fiona będą się od siebie różniły funkcjonalnością, a bardziej rozumnym modelem będzie ten pierwszy. Na półkach sklepowych zadebiutuje, jako Portal i będzie w stanie rozpoznać większość komend głosowych użytkownika, a interesującym dodatkiem może być rozpoznawanie twarzy właściciela.
Facebook przygotował się na premierę obu inteligentnych głośników i podpisał umowy z Sony i Universal Music. Dzięki temu podczas premiery głośników użytkownicy będą mogli słuchać muzyki właśnie tych wydawców.