Apple i Sony ponownie zwracają na siebie uwagę dzięki ambitnemu partnerstwu, które może zmienić sposób korzystania z gogli Vision Pro.
Informacje o pracach nad dodaniem wsparcia dla kontrolerów PlayStation VR2 Sense do Vision Pro zaintrygowały zarówno graczy, jak i profesjonalistów. Czy to początek nowej ery dla urządzeń Apple w świecie rzeczywistości wirtualnej?
Vision Pro z obsługą PS VR2 Sense – krok w przyszłość dla gier VR
Kontrolery PlayStation VR2 Sense, które do tej pory były dedykowane goglom Sony, to jedne z najbardziej zaawansowanych narzędzi na rynku VR. Ich główną zaletą jest technologia 6DOF (sześć stopni swobody), dzięki której użytkownicy mogą poruszać się w wirtualnym świecie w sposób naturalny i precyzyjny. Dodatkowo kontrolery wyposażono w adaptacyjne wyzwalacze oraz zaawansowaną haptykę, co znacząco zwiększa realizm interakcji.
Vision Pro dotychczas korzystały z kontrolerów PS5 i Xbox, jednak brakowało im funkcji charakterystycznych dla urządzeń przeznaczonych stricte do wirtualnej rzeczywistości. Dodanie obsługi VR2 Sense może być ogromnym udogodnieniem, które otworzy nowe możliwości, zwłaszcza dla graczy.
Zastosowania poza grami
Kontrolery VR2 Sense nie są ograniczone jedynie do rozrywki. Ich precyzja oraz zaawansowane funkcje mogą znaleźć zastosowanie w wielu profesjonalnych dziedzinach. W środowiskach produkcyjnych mogą ułatwić modelowanie 3D czy projektowanie przestrzenne. Dla twórców treści multimedialnych to także szansa na bardziej intuicyjną edycję materiałów w przestrzeni wirtualnej.
VisionOS, system operacyjny gogli Vision Pro, również zyska na tej współpracy. Dzięki obsłudze kontrolerów VR2 Sense użytkownicy będą mogli korzystać z joysticków do płynnej nawigacji po interfejsie, co zastąpi gesty dotykowe, takie jak „szczypanie”. To nie tylko wygodniejsze, ale również bardziej uniwersalne rozwiązanie.
Czy Vision Pro przyciągną więcej użytkowników?
Współpraca Apple i Sony może być odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją gogle Vision Pro. Od premiery w lutym 2024 roku ich sprzedaż nie przekroczyła 500 tysięcy sztuk, co wskazuje, że urządzenie nie zdobyło jeszcze szerokiej popularności. Wprowadzenie obsługi kontrolerów VR2 Sense to sposób na zainteresowanie nowych grup odbiorców, szczególnie wśród graczy, którzy są jedną z najważniejszych grup docelowych dla technologii VR.
Planowana sprzedaż kontrolerów VR2 Sense jako osobnych akcesoriów w Apple Store i kanałach Sony ma także uprościć dostępność dla użytkowników Vision Pro. Połączenie doświadczenia Apple i Sony w technologii VR może w przyszłości doprowadzić do powstania jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań.