google 2

Google nauczyło się zamieniać zdjęcie w „żywego” awatara

Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii sztucznej inteligencji (AI), sektor badawczy przekracza kolejne granice, które jeszcze do niedawna były domeną science fiction.

W ramach tych pionierskich prac, grupa naukowców z Google przedstawiła metodologię, która pozwala na transformację statycznych zdjęć w dynamiczne, animowane avatary. Technologia ta, nosząca nazwę VLOGGER, rewolucjonizuje tradycyjne metody interakcji cyfrowej, otwierając nowe możliwości w komunikacji online oraz w sektorze rozrywki cyfrowej.

Google nauczyło się zamieniać zdjęcie w „żywego” awatara ciekawostki wirtualni asystenci, VLOGGER, tłumaczenia wideo, technologia dyfuzyjna, sztuczna inteligencja, środowiska VR, Sieci neuronowe, rozrywka cyfrowa, przekształcanie zdjęć, Komunikacja online, interakcja cyfrowa, Google, baza danych MENTOR, animowane avatary, animacja 3D  Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii sztucznej inteligencji (AI), sektor badawczy przekracza kolejne granice, które jeszcze do niedawna były domeną science fiction. google3
Opierając się na złożonej architekturze dyfuzyjnej, VLOGGER umożliwia konwersję nieruchomych obrazów i tekstów na animacje oraz modele 3D, wzbogacając tym samym doświadczenia użytkowników w wirtualnym świecie. Ta przełomowa technologia jest zdolna do symulacji naturalnych ruchów mimicznych i gestykulacji na podstawie jedynie oryginalnego zdjęcia oraz nagrania głosowego, co jest znaczącym krokiem naprzód w naśladowaniu ludzkich zachowań przez algorytmy AI.

Google nauczyło się zamieniać zdjęcie w „żywego” awatara ciekawostki wirtualni asystenci, VLOGGER, tłumaczenia wideo, technologia dyfuzyjna, sztuczna inteligencja, środowiska VR, Sieci neuronowe, rozrywka cyfrowa, przekształcanie zdjęć, Komunikacja online, interakcja cyfrowa, Google, baza danych MENTOR, animowane avatary, animacja 3D  Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii sztucznej inteligencji (AI), sektor badawczy przekracza kolejne granice, które jeszcze do niedawna były domeną science fiction. 1
Kliknij na grafikach, aby zobaczyć działanie.

Procedura przekształcania statycznego obrazu w „żywego” awatara za pomocą VLOGGER przebiega etapami. W pierwszym kroku, system analizuje dostarczone zdjęcie i ścieżkę dźwiękową, by następnie zainicjować proces generowania ruchu 3D. Kolejne etapy obejmują modelowanie „czasowej dyfuzji”, które ma na celu zsynchronizowanie animacji z dźwiękiem, w efekcie czego powstaje końcowy, realistyczny obraz. Kluczowe w tym procesie jest zastosowanie zaawansowanych technik sieci neuronowych, które umożliwiają prognozowanie zmian w ekspresji twarzy, postawie i spojrzeniu.

Sukces tej metodologii był możliwy dzięki wykorzystaniu rozległego zbioru danych MENTOR, składającego się z 800 000 video prezentujących rozmawiających ludzi, z detalami każdego aspektu ruchu. Dostęp do tak bogatego źródła informacji pozwolił na osiągnięcie niezwykłego realizmu w animacjach.

Chociaż VLOGGER jest na początkowym etapie rozwoju i nie został jeszcze wprowadzony na rynek jako gotowy produkt, jego potencjalne zastosowania są bardzo szerokie. Może zostać wykorzystany do tworzenia realistycznych tłumaczeń video, gdzie animacja mimiki i ruchów ust jest dostosowywana do nowej, przetłumaczonej ścieżki dźwiękowej. Ponadto, technologia ta ma potencjał do rewolucjonizowania sposobu tworzenia wirtualnych asystentów, chatbotów oraz postaci w grach, znacząco wzbogacając interakcje z cyfrowymi środowiskami.

Rozwój VLOGGER może również przyczynić się do ulepszenia komunikacji wideo o niskiej przepustowości przez umożliwienie tworzenia realistycznych rozmów video z użyciem animowanych avatrów zamiast pełnych sekwencji wideo. To otwiera nowe możliwości dla środowisk VR, poszerzając granice interakcji cyfrowych.

Pomimo obiecujących możliwości, projekt stoi przed wyzwaniami związanymi z adaptacją do dużych ruchów i zmiennych środowisk, jak również ograniczeniami czasowymi dotyczącymi długości generowanych animacji. Niemniej jednak, te trudności są typowe dla początkowych etapów rozwoju technologicznego i mogą być przezwyciężone wraz z postępem prac badawczych.

Źródło:

Średnia ocena 5 / 5. Gł: 211

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top