Google ogłosiło plany poprawy prywatności użytkowników urządzeń z Androidem poprzez nową inicjatywę „Privacy Sandbox”, która położy kres aplikacjom śledzącym zachowanie użytkowników w sieci.
W poście na blogu Google ogłosiło projekt o nazwie „Privacy Sandbox”, który wprowadza „bardziej osobiste rozwiązania reklamowe” dla aplikacji mobilnych. Podstawą prywatności będzie ograniczanie danych udostępnianych aplikacjom innych firm, co utrudni reklamodawcom tworzenie profilu użytkownika dla reklam kierowanych.
Nowa inicjatywa Google jest podobna do funkcji Apple App Tracking Transparency (ATT), która została wprowadzona wraz z wydaniem iOS 14.5 wiosną 2021 roku. Jednak w przeciwieństwie do funkcji Apple, która wymaga, aby wszystkie aplikacje prosiły użytkownika o zgodę na monitorowanie ich zachowania w Internecie, ta od Google domyślnie ogranicza możliwości wszystkich aplikacji.
Google planuje przetestować swoją funkcję prywatności w ciągu najbliższych dwóch lat.