Krzysiek Borek03.08.2018
HomePod zaznacza swoją obecność na rynku inteligentnych głośników

CIRP twierdzi, że HomePod stanowi obecnie 6% rynku inteligentnych głośników. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczyniła się sprzedaż trzech milionów egzemplarzy pierwszego głośnika bezprzewodowego Apple.

Raport sugeruje, że Amerykanie zaistnieli na rynku dzięki szybkiej sprzedaży głośnika w okresie od marca do czerwca tego roku. Pomimo imponujących wyników Apple i tak nie ma startu do Amazonu i Google, którzy są na rynku dłużej dzięki urządzeniom Echo i Home. Amazon w tej chwili stanowi 70% rynku, podczas gdy Google musi zadowolić się 24%, a reszta należy do Apple.

Nie wierzę, że Apple zdominuje rynek, ponieważ Homepod jest zdecydowanie droższy w porównaniu do Google Home lub Amazon Echo Dot.

It took a small share of the market from both Amazon and Google. Still, Amazon has a two-year head start, and Amazon and Google each have a low-priced device that accounts for at least half of unit sales, so it’s not clear how much further Apple can establish itself in the market without a more competitive model.

Amazon i Google mają w swojej ofercie bardzo tanie głośniki w postaci Echo Dot i Home mini, a właśnie tego typu sprzętu brakuje obecnie gigantowi z Cupertino. W takiej sytuacji użytkownicy Apple teoretycznie muszą sięgać pod najdroższy produkt i nie mają alternatywy. Być może obecna sytuacja sprawi, że Tim Cook zleci zaprojektowanie tańszego głośnika.

6% udziałów w rynku zdominowanym przez Amazon to żaden wyczyn. Z drugiej strony płacąc za Homepod możemy spodziewać się wysokiej jakości wykonania i dźwięku, co nie ma miejsca w przypadku konkurencji. Jednak produkty Amazonu i Google można znaleźć na wyprzedażach, a wtedy ich ceny są jeszcze niższe w porównaniu z wyjściowymi i Homepod.

Źródło: redmondpie.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek