Sieć społecznościowa Instagram rozpoczęła testowanie płatnych subskrypcji, które pozwalają twórcom treści sprzedawać dostęp do ekskluzywnych filmów i transmisji na żywo.
Według TechCrunch, Instagram wybrał 10 twórców z USA, z których każdy może samodzielnie ustawić cenę subskrypcji od 0,99 do 99,99 USD miesięcznie.
Pierwsza wzmianka o pojawieniu się płatnych subskrypcji na Instagramie pojawiła się w listopadzie 2021 roku. Płatni subskrybenci otrzymają fioletowe plakietki, dzięki którym będą się wyróżniać w komentarzach i wiadomościach prywatnych.
Użytkownicy mają trzy opcje subskrypcji:
- Historie: dostęp do ekskluzywnych prywatnych historii twórców treści.
- Życia: twórcy mogą ograniczać widownię swoich transmisji na żywo.
- Odznaki: specjalne odznaki, które otrzymują subskrybenci – są wyróżnione w komentarzach pod publikacjami.
Na razie wszystkie pieniądze wygenerowane z subskrypcji trafią bezpośrednio do twórców treści.