Wraz z wydaniem iOS 15 i iPadOS 15 firma Apple zacznie pytać użytkowników, czy chcą włączyć czy wyłączyć „spersonalizowane reklamy”. Pytanie w naszym przypadku pojawiło się w App Store.
Do tej pory spersonalizowane reklamy były domyślnie włączone. W finalnej wersji iOS 15 i iPadOS 15 się to zmieni. Jak widzicie poniżej, Apple będzie pytać użytkowników czy chcą włączyć czy wyłączyć spersonalizowane reklamy. Po wybraniu odpowiedniej opcji, preferencje będą stosowane na wszystkich urządzeniach powiązanych z Apple ID.
Reklamy spersonalizowane w iOS 15
Ostatnio Apple wpadło w kłopoty z organami antymonopolowymi. Problemy pojawiły się po prowadzeniu opcji anty-śledzenia na iOS 14. Organy regulacyjne zauważyły, że monity blokujący śledzenie reklam pojawiały się tylko w aplikacjach innych firm, a nie w aplikacjach Apple. Być może jest to jeden z powodów, dla których iOS 15 otrzyma widoczny powyżej komunikat dla spersonalizowanych reklam.