iphone

iOS 18.4 i watchOS 11.4 beta 1 wycofane z wybranych urządzeń

Apple zdecydowało się wycofać pierwszą wersję beta systemów iOS 18.4, iPadOS 18.4 oraz watchOS 11.4 z niektórych modeli iPhone’ów, iPadów i Apple Watch.

Taka decyzja zazwyczaj oznacza, że wykryto poważne problemy techniczne, które mogły wpłynąć na stabilność urządzeń. Informacje na ten temat pojawiły się na platformie X, a użytkownicy, którzy zdążyli zainstalować aktualizację, zaczęli zgłaszać awarie.

Apple Watch Series 6 wykluczony z testów

iOS 18.4 i watchOS 11.4 beta 1 wycofane z wybranych urządzeń ciekawostki wycofanie aktualizacji, watchOS 11.4, problemy z iOS, iPhone 12, iPadOS 18.4, iOS 18.4, beta watchOS, beta ios, Apple Watch Series 6, Apple Apple zdecydowało się wycofać pierwszą wersję beta systemów iOS 18.4, iPadOS 18.4 oraz watchOS 11.4 z niektórych modeli iPhone’ów, iPadów i Apple Watch. AppleWatchUltra2 1

Firma usunęła możliwość instalacji wersji beta watchOS 11.4 dla Apple Watch Series 6. Oznacza to, że użytkownicy tego modelu nie mają już dostępu do tej aktualizacji testowej. Powód tej decyzji nie został oficjalnie podany, ale na forum Reddit pojawiły się zgłoszenia problemów po jej zainstalowaniu.

Dwóch użytkowników subreddita r/watchOSbeta informowało, że ich zegarki przestały działać po aktualizacji. Jeden z nich podał, że korzystał z modelu Series 6, natomiast drugi nie sprecyzował wersji urządzenia. Apple prawdopodobnie zdecydowało się na szybkie wycofanie aktualizacji, aby uniknąć kolejnych przypadków awarii.

Lista modeli, dla których wycofano dostęp do wersji beta:

  • Apple Watch Series 6 (GPS, 40 mm)
  • Apple Watch Series 6 (GPS, 44 mm)
  • Apple Watch Series 6 (GPS + Cellular, 40 mm)
  • Apple Watch Series 6 (GPS + Cellular, 44 mm)

Wygląda na to, że problem jest na tyle poważny, że konieczne było zablokowanie testów dla wszystkich wariantów tego modelu.

Wycofanie wersji beta systemu iOS 18.4 i iPadOS 18.4

iOS 18.4 i watchOS 11.4 beta 1 wycofane z wybranych urządzeń ciekawostki wycofanie aktualizacji, watchOS 11.4, problemy z iOS, iPhone 12, iPadOS 18.4, iOS 18.4, beta watchOS, beta ios, Apple Watch Series 6, Apple Apple zdecydowało się wycofać pierwszą wersję beta systemów iOS 18.4, iPadOS 18.4 oraz watchOS 11.4 z niektórych modeli iPhone’ów, iPadów i Apple Watch. ios184beta1

Podobne działania podjęto w stosunku do pierwszej wersji beta systemów iOS 18.4 i iPadOS 18.4. Apple zdecydowało się wycofać je dla wybranych modeli iPhone’ów i iPadów. Z dostępnych informacji wynika, że użytkownicy doświadczali pętli rozruchowej, która uniemożliwiała korzystanie z urządzenia.

Lista urządzeń, które straciły dostęp do tej wersji beta:

  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 mini
  • iPad 8 (wersja komórkowa)
  • iPad Air 4 (Wi-Fi)
  • iPad Air 4 (wersja komórkowa)
  • iPad Air 11 cali (M2) (wersja komórkowa)
  • iPad Air 13 cali (M2) (wersja komórkowa)

Wszystkie wymienione urządzenia pojawiły się na rynku w 2020 roku, co może sugerować, że problem dotyczy starszych podzespołów lub ich kompatybilności z nowym oprogramowaniem.

Możliwe przyczyny i kolejne kroki

Apple nie podało oficjalnych informacji na temat powodów wycofania aktualizacji, ale użytkownicy zgłaszający problemy wskazują na błędy, które mogły prowadzić do poważnych awarii.

Nie wiadomo, kiedy firma ponownie udostępni poprawioną wersję beta. Może to nastąpić w ciągu kilku dni, ale jeśli problem okaże się bardziej skomplikowany, aktualizacja może zostać opóźniona o kilka tygodni. Osoby, które testowały nową wersję systemu, powinny unikać instalowania wycofanych plików, jeśli nadal są dostępne na ich urządzeniach.

Jak naprawić problem po aktualizacji?

Jeśli urządzenie nie działa prawidłowo po instalacji wycofanej wersji beta, można spróbować je przywrócić do poprzedniej wersji systemu.

Dla iPhone’ów i iPadów najskuteczniejszym sposobem jest użycie trybu odzyskiwania lub DFU. W przypadku Apple Watch sytuacja jest bardziej skomplikowana, ponieważ użytkownicy nie mają dostępu do narzędzi pozwalających na samodzielne przywrócenie oprogramowania. Jeśli zegarek przestał działać, konieczny może być kontakt z pomocą techniczną Apple.

Na razie pozostaje czekać na oficjalne informacje i kolejne wersje testowe systemów. Jeśli Apple zdecyduje się ponownie udostępnić aktualizacje, powinny one zawierać poprawki eliminujące wykryte błędy.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top