Nowy raport firmy Consumer Intelligence Research Partners pokazuje, że linia iPhone’ów 13 osiąga doskonałe wyniki, mimo że wersja mini stanowiła zaledwie 3% sprzedaży w II kwartale 2022 roku.
Jak podaje CIRP, iPhone 13 sprzedawał się lepiej niż wszystkie inne smartfony wypuszczone na rynek w ostatnich latach. Te cztery modele odpowiadały za prawie trzy czwarte sprzedaży w kwartale marcowym, podczas gdy ubiegłoroczny iPhone 12 stanowił 61% sprzedaży. Również w tym kwartale iPhone 13 miał najwyższy udział w sprzedaży pojedynczego modelu – 38%, podczas gdy iPhone 13 mini nadal ma niski udział – zaledwie 3% sprzedaży.

Starsze modele również nadal przyciągają użytkowników. iPhone 11, iPhone SE 2020 i iPhone XR stanowią 15% sprzedaży w II kwartale 2022 roku.
Analitycy CIRP wyjaśniają, że od czasu, gdy rynek przestawił się na sprzedaż niesubsydiowanych telefonów z umowami ratalnymi, wiek starszych smartfonów wzrósł, choć trend ten stopniowo się odwraca.
W drugim kwartale 2022 roku 20% nabywców zadeklarowało posiadanie tego samego smartfona przez co najmniej trzy lata, w porównaniu z 34% w drugim kwartale 2021 roku.