Łatki, patche, poprawki to dość popularny sposób radzenia sobie z niedociągnięciami gier i aplikacji. Pierwsi użytkownicy lub jak wolę mówić, płatni beta-testerzy często mają ich na pęczki. Jaki jest górny limit wielkości tych aktualizacji?
Zawsze myślałem, że łatka ma być mała, poprawiać bardzo drobne niedociągnięcia, lub też ratować sytuację w momencie kiedy sytuacja jest naprawdę tragiczna. Nie spodziewałem się nigdy, że wertując internet znajdę informacje o patch’u do gry który waży “skromne” 13 GB. Tak, drodzy czytelnicy. Aktualizacja do gry Dead Rising 3 ma około 13312 MB. Liczba szalona. Do niedawna spora ilość programów a komputery PC ważyła mniej. Ba, nawet wśród gier konsolowych jest to niewyobrażalny wynik.
Rozmiar tej aktualizacji nie wziął się z powietrza. Oprócz poprawy wydajności gry na najnowszej konsoli firmy Microsoft, dodatkowo wprowadza tryb rozgrywki sieciowej, oraz przygotowuje samą grę pod DLC o tytule “Operation Broken Eagle”. Zastanawiam się teraz która firma zdecyduje się na podobny krok jako kolejna. Moim zdaniem jest to dość spora porażka wizerunkowa i nikt przy zdrowych zmysłach drugi raz takiego błędu nie popełni.