Filmowiec Joey Helms stworzył wideo-tutorial pokazujący, jak w pełni wykorzystać iPhone’a 14 Pro do tworzenia kinowych filmów.
Choć Helms korzysta z dwóch dodatków, wyjaśnia, że nie jest to zwykły film “technicznie nakręcony iPhonem, ale z pełną ekipą i wartym dziesiątki tysięcy dolarów zestawem oświetleniowym i filmowym”. Zamiast tego, jak zdradza reżyser w filmie instruktażowym, w większości przypadków używał tylko gimbala i zmiennego filtra o neutralnej gęstości, którego koszt jest stosunkowo niski.
Oczywiście Helms jest profesjonalnym kamerzystą i montażystą i przyznaje, że choć sesja była uboga w akcesoria, to była bardzo długa. Reżyser stwierdził, że jego końcowy montaż wykorzystuje zazwyczaj od 1% do 5% nakręconego materiału, przy czym dużo czasu poświęca na montaż.
Wideo to 2 minuty 15 sekundowa wycieczka po Chicago.
W poniższym filmie instruktażowym Helms wyjaśnia, że aby osiągnąć takie rezultaty, należy zablokować zarówno ostrość, jak i ekspozycję, tak aby żadna z nich nie zmieniła się w trakcie filmu. Jest to jedna z największych wskazówek, że ktoś robi zdjęcia telefonem automatycznie. Zaleca on również niedoświetlanie o dwie trzecie stopnia lub o cały stopień, ponieważ matryca ma tendencję do prześwietlania.
Jeśli chcesz również kontrolować czas otwarcia migawki (a powinieneś), musisz użyć aplikacji aparatu innej firmy. Helms używa Filmic Pro i kręci z prędkością 24 klatek na sekundę. Jest to standard filmowy, który tworzy bardzo naturalny ruch.
Zazwyczaj stosuje się też tzw. zasadę kąta otwarcia migawki 180 stopni, co jest tylko technicznym sposobem powiedzenia, że przy 24 kl/s potrzebujesz czasu otwarcia migawki 1/48 sekundy, ale wystarczy 1/50 sekundy.
Zazwyczaj światło jest zbyt jasne, aby fotografować z taką prędkością w świetle dziennym, więc potrzebujesz zmiennego filtra ND, aby zmniejszyć światło w razie potrzeby. Jeśli masz już filtr ND dla dedykowanego aparatu, istnieją różne sposoby, aby podłączyć go do iPhone’a; w przeciwnym razie najprostszą opcją jest tania jednostka zaciskowa. Tę, której używa dyrektor, znajdziecie tutaj.
Helms używa również gimbala DJI Osmo Mobile 6 do swoich filmów z iPhone 14 Pro.
Helms kręci w ProResie, który, jak mówi, generuje naprawdę ogromne pliki, a robi to po to, by mieć maksymalną elastyczność przy korekcji kolorów podczas edycji. Od czasu do czasu korzysta też z innych akcesoriów wyszczególnionych w filmie, ale gimbal i zmienny filtr ND to główne z nich. Wideo możecie zobaczyć ponizęj.