Krzysiek Borek07.09.2019
Nacon Asymmetric Wireless Controller – recenzja

Nacon początkowo specjalizował się w produkcji kontrolerów dla graczy z myślą o PlayStation 4. W międzyczasie wydali kontroler dla dzieciaków, a tym razem zdecydowali się na asymetryczny, który jest zdecydowanie tańszy od Revolution Unlimited.

Zawartość opakowania

Opakowanie nie zawiera zbyt wielu elementów, a znajdziemy w nim wspomniany kontroler, nadajnik Bluetooth wpinany do portu USB konsoli (PS4 lub PS4 Pro), a także skróconą instrukcję obsługi.

Wygląd i jakość wykonania

Pierwsze co rzuci wam się w oczy po spojrzeniu na kontroler to jego grubsza obudowa w porównaniu ze standardowym. Taka budowa może mieć swoich zwolenników i przeciwników, choć to ma zazwyczaj związek z rozmiarem dłoni danego użytkownika.

Asymmetric ma panel dotykowy, przycisk PlayStation, standardowe przyciski i dwa drążki analogowe, które są największą różnicą w porównaniu z dowolną edycją Dualshocka 4. Wszystko z powodu asymetrycznego ułożenia drążków analogowych znanego z kontrolerów od chociażby Xboksa One.

Panel dotykowy, L1/L2 i R1/R2 są zdecydowanie większe i ciężko tego nie zauważyć, grając prawie cały czas na standardowym padzie lub SCUF Impact.

Jeżeli szukacie wyróżniającego się wzornictwa, muszę was zawieść, bo Nacon niespecjalnie silił się podczas projektowania kontrolera. Przez to mamy do czynienia ze zwykłą czernią i niczym dodatkowym, może poza minimalistycznym panelu świetlnym, który pokazuje zalogowany profil i poziom baterii po naciśnięciu przycisku na spodzie obudowy.

Kontroler ma dedykowany nadajnik, który trzeba umieścić w jednym z portów USB konsoli, aby kontroler działał bezprzewodowo.

Przy pierwszym podłączeniu kontrolera  musimy go sparować z dedykowanym nadajnikiem. Dopiero wtedy będziemy mogli używać kontrolera, konsola pomimo wpiętego nadajnika pokazuje, że Asymmetric jest podłączony kablem.

Ponadto w Ustawieniach widnieje jako Dualshock 4 v2, co teoretycznie pozwala zmieniać połączenie kontrolera na przewodowe lub bezprzewodowe, choć i tak działa tylko bezprzewodowe.

Musicie pamiętać, że kontroler Nacona nie wspiera gogli PlayStation VR i Kamery, ponieważ pasek świetlny znajduje się w innym miejscu i jest zdecydowanie mniejszy.

Działanie w grach

Kontrolera używałem około miesiąc i grałem na nim w gry takie jak Dragon Ball FighterZ, Days Gone, Uncharted Zagionione Dziedzictwo i Call of Duty Black Ops 4.

Niestety w Uncharted zauważyłem lekki input lag, co teoretycznie nie powinno występować, ale jest to na pewno spowodowane nadajnikiem.

W reszcie gier tego nie zauważyłem, a w większości przypadków grało mi się komfortowo i nie mogłem narzekać na wspomniany wcześniej problem. Asymetryczne ułożenie drążków analogowych świetnie sprawdza się grach akcji, gdzie się dużo strzela. Mi celowało się lepiej niż na Dualshocku 4.

Ładowanie i żywotność baterii

Asymmetric spokojnie wytrzymywał 6-7h nieprzerwanego grania w wiele gier. Ładowanie baterii odbywa się za pomocą dołączonego kabla microUSB, choć możemy użyć innego. Jedyny problem jaki napotkałem to brak możliwości grania podczas ładowania baterii.

Kontroler może być jedynie ładowany, nie można nim wtedy grać, choć początkowo myślałem, że będzie to możliwe.

Świetnym zabiegiem było dodanie przycisku na spodzie kontrolera, który pozwala sprawdzić stan baterii w każdej chwili, co pozwala szybko podjąć decyzję o rozpoczęciu ładowania baterii.

Podsumowanie

Nacon Asymmetric to niezwykle komfortowy kontroler, świetnie wykonany i wprowadza lekki powiew świeżości do PlayStation 4, a wszystko za sprawą asymetrycznego ułożenia drążków analogowych.

Bateria działa cuda, czasem potrafi wytrzymać dłużej niż ta w kontrolerze Dualshock 4 v2. Problemem może być brak akcelerometru, a to najbardziej odbije się na graczach lubujących się w grach studia Quantic Dream.

Nie zmienia to jednak faktu, że producent stanął na wysokości zadania i po raz kolejny dostarczył świetny kontroler dla użytkowników PlayStation 4 szczególnie dla tych, którzy dopiero zdecydowali się zmienić Xboksa na PS4 i są bardziej przyzwyczajeni do asymetrycznego ułożenia drążków analogowych.

Za:

  • żywotność baterii (ponad 7h na jednym ładowaniu)
  • kompatybilność z konsolą i komputerem
  • wysoka jakość wykonania
  • asymetryczne ułożenie drążków analogowych
  • minimalistyczny panel świetlny

Przeciw:

  • nadajnik potrzebny do bezprzewodowego działania
  • brak czujników ruchu i głośnika
  • od czasu do czasu pojawiają się problemy ze sterowaniem w grach
  • brak możliwości używania kontrolera podczas ładowania
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek