iPhone’y należą do bardzo niezawodnych, dobrze działających i po prostu bezawaryjnych smartfonów. Ale to nie znaczy, że od czasu do czasu nie mogą mieć problemów.
W dzisiejszym artykule przyjrzymy się najczęstszym problemom z iPhone’ami i sposobom ich rozwiązywania.
Słaba żywotność baterii
Być może najczęściej użytkownicy (i nie tylko) nowych iPhone’ów mają do czynienia z tym, że mają słabą żywotność baterii. Może to być spowodowane kilkoma różnymi rzeczami. Przede wszystkim musisz upewnić się, że masz zainstalowany najnowszy system operacyjny iOS, przechodząc do Ustawienia – Ogólne – Aktualizacja oprogramowania .
Jeśli masz najnowszy system iOS, możesz skorzystać z kilku innych wskazówek, które wydłużą czas pracy na baterii, takich jak wyłączenie aktualizacji danych aplikacji w tle, korzystanie z trybu uśpienia, usuwanie nieużywanych aplikacji, wyłączanie animacji i efektów.
Nie można połączyć się z Wi-Fi
Od czasu do czasu może się również zdarzyć, że Wi-Fi nie działa poprawnie na iPhonie. W szczególności użytkownicy często borykają się na przykład z przerwami w działaniu sieci lub całkowitym brakiem możliwości połączenia się z siecią. W takim przypadku możesz “powiedzieć” iPhone’owi, aby zaczął ignorować sieć, a następnie ponownie się z nią połączyć.
Możesz to zrobić w Ustawienia – Wi-Fi , gdzie dla wybranej sieci dotknij ikony ⓘ , następnie Ignoruj tę sieć – Ignoruj . Następnie spróbuj ponownie połączyć się z siecią. Jeśli to nie pomoże, zresetuj ustawienia sieciowe w Ustawienia – Ogólne – Przenieś lub zresetuj iPhone’a – Zresetuj zresetuj ustawienia sieciowe.
Problemy z iMessage i FaceTime
Po pierwszym włączeniu nowego iPhone’a konieczna jest także aktywacja m.in. iMessage i FaceTime. Ale od czasu do czasu zdarza się, że ta aktywacja nie idzie dobrze. Zarówno iMessage, jak i FaceTime to kluczowe funkcje, więc ich niedziałanie może powodować wiele niedogodności.
W takim przypadku spróbuj wyłączyć zarówno iMessage, jak i FaceTime, a następnie włącz je ponownie. Robisz to, przechodząc do Ustawienia – Wiadomości , aby wyłączyć iMessage , a następnie Ustawienia – FaceTime, aby wyłączyć FaceTime. Następnie poczekaj kilka minut , a następnie ponownie włącz iMessage i FaceTime, jeden po drugim. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z pomocą techniczną Apple, gdzie opisujesz swój problem i zdalnie resetujesz obie usługi.
Zacięcia klawiatury
Jednym z bardzo częstych błędów w iOS, który objawia się głównie po aktualizacji do nowej wersji systemu, lub po prostu po kilku latach posiadania tego samego iPhone’a bez przywracania ustawień fabrycznych, jest zacinanie się klawiatury. Ten błąd objawia się szczególnie, gdy wpisujesz coś na klawiaturze, ale przestaje całkowicie odpowiadać na kilka sekund, a następnie prawdopodobnie zapisuje wszystkie dotknięte znaki na raz. Na szczęście można to łatwo rozwiązać, resetując słownik klawiatury.
Aby to zrobić, przejdź do Ustawienia – Ogólne – Przenieś lub zresetuj iPhone’a – Resetuj, dotknij Resetuj słownik klawiatury, a następnie potwierdź reset. Po zresetowaniu klawiatura ponownie przyzwyczai się do pisania, więc minie kilka dni, więc bądź cierpliwy.
Nie można skonfigurować Face ID
Face ID to jedna z głównych atrakcji obecnych iPhone’ów. Jest więc zdecydowanie irytujące, gdy ta część, która umożliwia szybką weryfikację podczas odblokowywania lub robienia zakupów, nie działa dla Ciebie. Ale nawet mistrz stolarski czasem się skaleczy.
Najczęściej utrata funkcjonalności następuje po niewłaściwym zamontowaniu szkła ochronnego , gdy w wycięciu tworzą się bąbelki lub pozostają tam zanieczyszczenia . Z ich powodu system nie będzie mógł Cię rozpoznać, więc Face ID nie będzie działać. Sprawdź więc szkło ochronne , a jeśli wszystko jest w porządku, to poniżej znajdziesz artykuł, w którym znajdziesz więcej procedur przywracania funkcjonalności Face ID. To tyle!