netflix

Netflix traci subskrybentów

Netflix stracił subskrybentów po raz pierwszy od ponad dekady – wynika z danych udostępnionych oficjalnie przez firmę.

Netflix spodziewał się, że w pierwszym kwartale 2022 r. zdobędzie 2,5 mln abonentów, ale wyniki finansowe mówią, że firma nie osiągnęła tego celu. Po raz pierwszy od 10 lat liczba abonentów Netflixa spadła o 200 tys. i straty te będą się utrzymywać.

Zawieszenie działalności w Rosji kosztowało firmę 700 tys. abonentów, a bez tej straty Netflix zyskałby 500 tys. płatnych subskrybentów w pierwszym kwartale 2022 roku. Byłoby to i tak znacznie poniżej oczekiwań. Na przykład w USA i Kanadzie Netflix stracił 600 tys. klientów z powodu niedawnych podwyżek cen. Firma podała, że utrata abonentów była spodziewana i zgodna z oczekiwaniami.

Netflix traci subskrybentów ciekawostki Netflix  Netflix stracił subskrybentów po raz pierwszy od ponad dekady - wynika z danych udostępnionych oficjalnie przez firmę. netflix1

W liście do akcjonariuszy Netflix poinformował jednak, że wzrost przychodów znacznie spowolnił, przy czym jako przyczynę tego stanu rzeczy firma wymienia obecność dużej liczby gospodarstw domowych korzystających ze wspólnych kont oraz pojawienie się kilku konkurentów. Netflix szacuje, że co najmniej 100 milionów kont nie jest spieniężanych z powodu udostępniania ich znajomym i krewnym, którzy nie mieszkają w tym samym gospodarstwie domowym.

Netflix twierdzi, że planuje wdrożyć bardziej efektywną monetyzację w przypadku dzielenia się kontami przez wiele rodzin, co sugeruje, że firma wkrótce podejmie kroki w celu uniemożliwienia dzielenia się kontami poza domem. W marcu firma rozpoczęła testy dodatkowej opłaty dla osób, które udostępniają swoje konta Netflix osobom spoza rodziny. Mówi się także o nowych środkach zapobiegających dzieleniu się hasłami i uniemożliwiających korzystanie z tego samego konta w wielu gospodarstwach domowych.

W drugim kwartale 2022 roku Netflix spodziewa się utraty dwóch milionów płatnych subskrybentów. Aby ograniczyć ciągłe straty, Reed Hastings, współwłaściciel firmy, powiedział, że oprócz rozwiązania problemu udostępniania haseł firma rozważa wprowadzenie tańszego, wspieranego reklamami planu abonamentowego, który zostanie uruchomiony w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy.

Średnia ocena 0 / 5. Gł: 0

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top