Badanie przeprowadzone przez Invisible wykazało, że 82% użytkowników uniemożliwia urządzeniom i firmom zbieranie i udostępnianie danych. Ale które aplikacje na iOS zbierają najwięcej danych?
76% ludzi nie lubi otrzymywać ukierunkowanych reklam online i chce, aby zaprzestano tej praktyki. 68% uważa, że prywatność danych jest bardzo ważna, zwłaszcza na smartfonie. Co ciekawe, o 11% więcej mężczyzn niż kobiet nie ma nic przeciwko otrzymywaniu ukierunkowanych reklam internetowych. Dane pokazują, że tylko 15% użytkowników na całym świecie ma wyłączoną opcję śledzenia.
W kategorii aplikacji do przesyłania wiadomości i połączeń wideo Facebook Messenger zbiera najwięcej danych osobowych, podczas gdy Cisco Webex Meetings zbiera ich najmniej. Wśród aplikacji społecznościowych pierwsze miejsce zajmuje Facebook, a Clubhouse zbiera danych najmniej. Oczywiście należy tu również dokonać rozróżnienia na podstawie funkcji aplikacji, ponieważ Facebook pozwala udostępniać znacznie więcej treści niż Clubhouse.
W kategorii Nawigacja Waze GPS zbiera więcej prywatnych danych niż inne aplikacje, podczas gdy InRoute nie udostępnia żadnych danych. Ogólnie rzecz biorąc, media społecznościowe i aplikacje do dostarczania jedzenia są najgorsze, jeśli chodzi o gromadzenie danych osobowych. Oczywiście aplikacje, które zbierają mniej danych, to również te, które mają wersje premium, zakupy w aplikacji lub które nie są dostępne za darmo.
Media społecznościowe, Dostawy jedzenia, Zakupy, Randki i Płatności to kategorie, które zbierają najwięcej danych. Kolejne to Rezerwacje lotów, Połączenia wideo i wiadomości, Streaming i Finanse osobiste.