klucze 1

Oto klucze bezpieczeństwa dla iPhone, iPad i Mac zalecane przez Apple

Główną nową funkcją w systemach iOS 16.3 i macOS 13.2 jest obsługa fizycznych kluczy bezpieczeństwa. Oto klucze dla iPhone, iPad i Mac zalecane przez Apple.

Warto jednak pamiętać, że Ci, którzy chcą przenieść bezpieczeństwo na wyższy poziom, będą musieli kupić co najmniej dwa klucze sprzętowe, ale który wybrać?

Oto klucze bezpieczeństwa zalecane przez Apple dla iPhone’a, iPada i Maca.  Klucze sprzętowe zastąpią sześciocyfrowy kod 2FA wysyłany do uwierzytelnionego urządzenia. Należy pamiętać, że nie jest to odpowiednie zabezpieczenie dla wszystkich, ponieważ możesz całkowicie stracić dostęp do konta w momencie  gdy zgubisz klucze.

W dokumencie wsparcia Apple zaleca trzy określone klucze, a także inne, które spełniają kilka wytycznych. Ważne: aby aktywować je za pomocą iPhone’a, iPada i Maca, potrzebne będą co najmniej dwa klucze bezpieczeństwa z certyfikatem FIDO.

  • YubiKey 5C NFC – współpracuje z większością iPhone’ów i komputerów Mac przez USB-C i NFC
  • YubiKey 5Ci – współpracuje ze wszystkimi iPhone’ami i większością komputerów Mac przez Lightning i USB-C
  • FEITAN ePass K9 NFC USB-A – współpracuje ze starszymi komputerami Mac przez USB-A i z większością iPhone’ów przez NFC

Oto tańsza opcja z USB-C i NFC:

  • GoTrust Idem Key USB-C i NFC – współpracuje z większością iPhone’ów i komputerów Mac

Apple informuje również o tym, że ​​NFC dla kluczy bezpieczeństwa działa tylko z iPhone’ami (iPhone 6 i nowsze). USB-C współpracuje z większością komputerów Mac i najnowszymi iPadami, USB-A współpracuje ze starszymi komputerami Mac (lub iPhone’ami/iPadami z przejściówką Lightning), a Lightning współpracuje z iPhone’ami i obsługiwanymi iPadami.

Jeszcze jedna rzecz, o której należy pamiętać. Oto cztery przypadki, w których klucze bezpieczeństwa nie zadziałają:

  • Nie można zalogować się za ich pomocą do iCloud w systemie Windows.
  • Nie można zalogować się na starszych urządzeniach, których nie można zaktualizować do wersji oprogramowania obsługującej klucze bezpieczeństwa.
  • Konta dzieci i zarządzane konta Apple ID nie są obsługiwane.
  • Apple Watch sparowany z iPhone członka rodziny nie jest obsługiwany.

Co jest potrzebne, aby było możliwe korzystanie z tej metody uwierzytelniania?

  • Co najmniej dwa klucze bezpieczeństwa FIDO®
  • iOS 16.3, iPadOS 16.3 lub macOS Ventura 13.2 lub nowszy na wszystkich urządzeniach, na których zalogujesz się przy użyciu swojego Apple ID
  • Włączona opcja uwierzytelniania dwuskładnikowego dla Twojego Apple ID
  • Nowoczesna przeglądarka internetowa — jeśli nie możesz użyć klucza bezpieczeństwa do zalogowania się w sieci, zaktualizuj przeglądarkę do najnowszej wersji lub wypróbuj inną przeglądarkę

A czy Ty uaktualniłeś już swoje urządzenie do wersji iOS 16.3?

Czytaj także:

Możesz być zainteresowany

Średnia ocena 0 / 5. Gł: 0

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top