Samsung Display jest obecnie jedynym dostawcą wyświetlaczy dla iPhone’a X, a zredukowanie produkcji tego modelu odbije się Koreańczykom czkawką.
Samsung szuka obecnie nowych klientów, którzy przyjmą nadmierną ilość wyświetlaczy, ale to będzie trudniejsze niż im się wydaje. Większość producentów urządzeń mobilnych nie jest gotowa na zastosowanie ekranu OLED, przede wszystkim ze względu na ich wyższą cenę. Jeżeli Samsungowi się nie powiedzie, może to oznaczać niższe zarobki ze sprzedaży wyświetlaczy.
Chińscy producenci z pewnością zostaną przy wyświetlaczach LCD, których koszt jest niższy w porównaniu do OLED o 40%. Z wyświetlaczy OLED korzysta obecnie Oppo i Vivo, choć to maksymalnie 10% urządzeń obu producentów. Właśnie dlatego Chińczycy z pewnością zostaną przy wyświetlaczach LCD, a jedynie niektórzy sięgną po OLEDy.
Apple w tym roku planuje trzy warianty iPhone’a, a jeden z nich powinien otrzymać wyświetlacz LCD.
To nie koniec problemów Samsunga, ponieważ Chińscy dostawcy zaczynają obniżać ceny wyświetlaczy, a LG Display robi podobnie i fotel lidera może być w tej kwestii zagrożony.