Zanim pojawiło się Apple Music korzystałem z darmowej wersji Spotify, potem na chwilę (3 miesiące) przesiadłem się na usługę strumieniowania muzyki z Cupertino, ale ostatecznie wróciłem do poprzedniej razem z kontem Premium.
Spotify właśnie potwierdziło, że ich baza aktywnych użytkowników wynosi obecnie 100 milionów miesięcznie. Oznacza to, że osiągnęli to jako pierwsi, ale nie mogą spoczywać na laurach. Zanim Apple wprowadziło swoją usługę, mówiło, że ich celem jest 100 milionów płatnych subskrybentów i pomału gonią założony sobie cel. W kwietniu bieżącego roku było już 13 milionów użytkowników z płatnymi kontami, a niedawno liczba urosła do 15 mln.
Za porównanie może posłużyć wynik Spotify z 3 miesięcy wstecz, mieli wtedy 30 milionów użytkowników wykorzystujących płatne konto. W praktyce oznacza to, że rocznie przybywa im 10 milionów płatnych subskrybentów. Nie od dziś wiadomo, że głównym rywalem Apple Music jest Spotify, więc jestem ciekaw jak statystyki będą wyglądać w ciągu kolejnych miesięcy i lat ich konkurowania.
Wydaje mi się, że poprawa interfejsu dedykowanej aplikacji Apple pozwoli dogonić lidera, ale na to bez wątpienia potrzeba czasu.