Sam wydałem niemałą sumę pieniędzy na aplikacje i gry dostępne w App Store, choć na wielu z nich udało mi się oszczędzić, jednak w Stanach Zjednoczonych użytkownicy w zeszłym roku wydali na aplikacje i mikrotransakcje 40$. To więcej o 5 w porównaniu do 2015 roku.
Większość użytkowników wydała pieniądze na gry i mikrostranskacje wewnątrz nich. Zazwyczaj każdy zostawiał 27$. Potem królował Netflix i Hulu, ponieważ wydana gotówka na opłaty w aplikacjach wzrosła do 2,30$ z 1$. Dzięki temu Netflix w zeszłym roku wygenerował 58 milionów $ zysku dla aplikacji z kategorii Rozrywka.
Średnia wydanej gotówki na muzykę wzrosła z 3,40$ do 3,60$, a aplikacje do obsługi portali społecznościowych wzrosły z 1,80 do 2$. Najgorzej ma się kategoria zrzeszająca aplikacje do edycji zdjęć i zastąpienia systemowej aplikacji aparatu. W zeszłym roku użytkownicy wydali na nie tylko 0,70$ w porównaniu do 0,30$ w 2015.
Generowanie zysków to nie wszystko, Sensor Tower w swoim badaniu wzięło również pod uwagę liczbę zainstalowanych aplikacji na jednym urządzeniu. W zeszłym roku zmalała z 35 (w 2015) do 33. Jednak gry nadal są najpopularniejsze w tym zestawieniu i większość użytkowników ma przynajmniej 10 na swoim urządzeniu.
Sensor Tower zebrało dane ze 132 milionów urządzeń aktywowanych w roku kalendarzowym (od 1 stycznia do 31 grudnia 2016). Dane zostały we współpracy z partnerami zajmującymi się tymi samymi badaniami.