twitter x 1

X dodaje pionowe filmy w aplikacji

X dołącza do innych mediów społecznościowych z pionowym formatem wideo. Dotąd znany głównie z krótkich wiadomości tekstowych serwis uruchomił nową funkcję, która przypomina rozwiązania z TikToka.

Jak podaje techcrunch.com nowa zakładka z pionowymi filmami pojawiła się w aplikacji X od piątku. Na razie mogą z niej korzystać odbiorcy ze Stanów Zjednoczonych, Indii, Australii i wybranych krajów Europy. Z czasem zasięg ma się powiększać o następne państwa.

Sekcja filmów znalazła się na dolnym pasku aplikacji, obok ikony chatbota Grok. Dzięki temu użytkownicy szybko przełączą się między tekstami a nagraniami.

Na początek tylko iPhone’y

X dodaje pionowe filmy w aplikacji ciekawostki X nowy format wideo, X konkurencja, X a TikTok, treści wideo, TikTok, reklamy wideo, platformy społecznościowe, pionowe wideo, media społecznościowe, aktualizacja X X dołącza do innych mediów społecznościowych z pionowym formatem wideo. Dotąd znany głównie z krótkich wiadomości tekstowych serwis uruchomił nową funkcję, która przypomina rozwiązania z TikToka. x wideo

Funkcja obecnie działa wyłącznie na urządzeniach z iOS. X nie zdradza, kiedy będzie można korzystać z niej na telefonach z Androidem. Firma milczy też o planach rozszerzenia możliwości o filtry AR czy transmisje na żywo – opcje popularne wśród twórców na innych platformach.

Szansa w niepewności TikToka

Wprowadzenie pionowych filmów zbiega się z trudną sytuacją TikToka w USA. Administracja prezydenta Bidena dała ByteDance (właścicielowi TikToka) dodatkowy czas na rozwiązanie problemów z amerykańskimi władzami. Gdyby aplikacja zniknęła z amerykańskiego rynku, X mógłby przejąć część jej użytkowników.

Podobną drogą poszły Instagram i YouTube po upadku Vine’a – poprzednika TikToka. X prawdopodobnie liczy na powtórkę takiego scenariusza.

Reklamy między filmami

X planuje zarabiać na nowej funkcji przez reklamy wyświetlane między nagraniami – tak jak robią to TikTok i Snapchat. Po kilku filmach użytkownik zobaczy reklamę. Ten model przynosi duże zyski, gdy treści oglądają miliony osób.

Nie wiadomo, czy twórcy będą mogli zarabiać na reklamach przy swoich filmach. Inne platformy płacą autorom za wyświetlenia i interakcje. Brak jasnych zasad może zniechęcić znanych twórców do przejścia na X.

X szykuje więcej zmian. W najbliższych miesiącach mają pojawić się nowe narzędzia dla twórców. Spekuluje się o połączeniu z usługami premium i lepszym dopasowaniu treści przez algorytmy AI. Największym wyzwaniem będzie konkurencja z TikTokiem, YouTubem i Instagramem. Te platformy mają ugruntowaną pozycję, a użytkownicy niechętnie przenoszą się między aplikacjami. X musi zaoferować coś wyjątkowego – na przykład lepsze połączenie filmów z dyskusjami tekstowymi.

X zmienia się, a pionowe wideo to nowy element tej zmiany. Powodzenie zależy od przyciągnięcia twórców i odbiorców szukających nowych form spędzania czasu online.

Źródło:
techcrunch.com
Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top