youtube 5

YouTube vs. blokery – wojna się zaostrza!

YouTube zaczął karać użytkowników blokerów reklam. Zamiast zwykłych, 30-sekundowych spotów, pokazuje im wielogodzinne materiały reklamowe.

Sprawa wyszła na jaw, gdy internauci zaczęli masowo zgłaszać dziwne zachowanie platformy. Google szybko potwierdził, że to nie błąd, a celowe działanie. Firma walczy w ten sposób z osobami, które instalują w przeglądarkach programy blokujące wyświetlanie reklam.

“Oglądałem zwykły filmik, gdy nagle wyskoczyła mi reklama na ponad 3 godziny. Myślałem, że to jakiś błąd” – pisze jeden z użytkowników na forum. Inni pokazują podobne przypadki – reklamy trwające nawet 4-5 godzin.

Google tłumaczy, że blokowanie reklam szkodzi całej społeczności. “To przez was twórcy tracą pieniądze” – przekonuje firma w komunikacie. Według Google, reklamy to główne źródło utrzymania youtuberów. Bez nich platforma nie mogłaby normalnie działać.

YouTube vs. blokery - wojna się zaostrza! ciekawostki zarobki twórców, youtube premium, Youtube, twórcy YouTube, strategia reklamowa, reklamy YouTube, regulamin YouTube, Google, długie reklamy, Blokery Reklam YouTube zaczął karać użytkowników blokerów reklam. Zamiast zwykłych, 30-sekundowych spotów, pokazuje im wielogodzinne materiały reklamowe. yt reklama

Firma przypomina też, że używanie blokerów łamie regulamin YouTube. Daje użytkownikom wybór: albo będą oglądać normalne, krótkie reklamy (często można je pominąć po 5 sekundach), albo wykupią YouTube Premium. Ta druga opcja oznacza dodatkowy wydatek, ale daje dostęp do serwisu całkowicie bez reklam.

Twórcy filmów na YouTube popierają działania Google.

“Ludzie nie rozumieją, że blokując reklamy, zabierają nam środki do życia. Każdy chce oglądać za darmo, ale nikt nie myśli o tym, że tworzenie treści kosztuje czas i pieniądze” – komentuje popularny youtuber.

Co można zrobić w tej sytuacji?

Najprostsze rozwiązanie to jak wspomnieliśmy wyżej wykupienie YouTube Premium. Miesięczny abonament daje nie tylko brak reklam, ale też dostęp do YouTube Music i ekskluzywnych treści. Można też wyłączyć blokadę reklam na konkretnych kanałach, które chcemy wspierać.

Programiści blokerów reklam już zapowiadają aktualizacje, które mają poradzić sobie z nowymi restrykcjami Google. Nie wiadomo jednak, jak długo potrwa wyścig zbrojeń między nimi a platformą.

Na razie Google nie zamierza rezygnować z nowej polityki. Firma uważa, że wielogodzinne reklamy skutecznie zniechęcają do używania blokerów. Użytkownikom pozostaje więc wybór: zaakceptować reklamy, płacić za Premium albo szukać alternatywnych rozwiązań.

Spór między Google a użytkownikami pokazuje, jak trudno pogodzić darmowy dostęp do treści z koniecznością zarabiania. Na razie nie widać rozwiązania, które zadowoliłoby wszystkie strony.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top