Najbogatszy człowiek na świecie został niedawno właścicielem najbardziej wpływowej platformy informacyjnej w sieci. Dlaczego Elon Musk kupił Twittera?
Co zmieni się w funkcjach działania aplikacji?
Dlaczego Elon Musk kupił Twittera?
Mimo że Twitter posiada mniej użytkowników niż TikTok czy Instagram, uważany jest za bardzo wpływowy i stąd regularnie korzystają z niego politycy, światowi liderzy i biznes do dzielenia się komentarzami i opiniami. Założyciel Tesli i PayPala, miliarder Elon Musk zakupił Twittera, ponieważ go na to stać. Oficjalnie zakup ma służyć „pomocy ludzkości”, jednak pojawiają się głosy, że chce w ten sposób rzucić rękawicę Chinom i stworzyć super aplikację o nazwie „X”.
Musk spędził ostatnie miesiące próbując wycofać się z zakupu wartego 44 miliardy dolarów. Ostatecznie jednak transakcja nie doszła do skutku, a sam Musk przejął jednoosobowo kontrolę nad przedsiębiorstwem zwalniając kadrę kierowniczą, a przy okazji ponad połowę pracowników. Następnie kontynuował rewolucyjne decyzje – zrezygnował z najlepszych reklamodawców, takich jak Chevrolet, Chipotle Mexican Grill, Ford.
Utracone środki postanowił uzupełnić zwiększając cenę płatnych subskrypcji dla użytkowników, w zamian za co uzyskali nowe funkcje, jak możliwość edycji tweetów. Obecna stawka za subskrypcję wynosi 36 zł miesięcznie (lub 374,99 zł rocznie) w przypadku płatności przez przeglądarkę oraz 49 zł miesięcznie (lub 514,99 zł rocznie) przy wykupieniu przez aplikację mobilną.
Mimo że decyzje nowego właściciela są kontrowersyjne, przejęcie Twittera przez Muska spowodowało wzrost zainteresowania platformą. W samych Stanach Zjednoczonych odnotowuje się średnio około 125 000 pobrań dziennie, a odkąd Musk został CEO liczba ta wzrosła o 42% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Nowy Twitter Blue oraz X – aplikacja do wszystkiego
Musk zdecydował się również dokonać zmian w subskrypcji Twitter Blue, ikonki wyświetlanej przy nazwie wyświetlanej kont zweryfikowanych. Dotąd konta zweryfikowane należeć mogły wyłącznie do osób, instytucji i firm publicznego interesu. Obecnie posiadanie znaczka nie wymaga przejścia rygorystycznego procesu autoryzacji i jest możliwe poprzez wykupienie subskrypcji.
Dodatkowo, posiadacze subskrypcji mają możliwość udostępniania dłuższych wideo w wyższej niż rozdzielczości oraz mogą zredukować ilość wyświetlanych reklam o połowę. Publikowane przez nich treści traktowane są priorytetowo. Natomiast użytkownicy darmowi pozbawieni zostali funkcji weryfikacji dwuetapowej podczas logowania.
Po wprowadzeniu zmian, Musk ogłosił propozycję stworzenia nowej aplikacji o nazwie X, która oferować ma wiele usług, takich jak zakupy, usługi zdrowotne, dostawa jedzenia i transport pasażerski. Jak Musk sam napisał na swoim profilu, zakup Twittera przyspiesza tworzenie X, aplikacji do wszystkiego. Koncepcja porównywana jest do chińskiej WeChat, „super aplikacji”, która obejmuje wiele różnych usług na skalę dotąd niespotykaną na Zachodzie i w Europie.