Jak donosi TechCrunch, Apple testuje nową funkcję, która umożliwiłaby deweloperom automatyczne pobieranie od użytkowników opłat za zwiększone ceny subskrypcji.
Obecnie firma Apple prosi klientów o zaakceptowanie wzrostu ceny w przypadku jej zmiany. Jeśli klient nie stuknie przycisku “Zaakceptuj nową cenę”, jego subskrypcja zostanie automatycznie anulowana. Dzięki nowej funkcji użytkownicy nadal będą informowani o wzroście cen, ale to oni będą musieli dezaktywować subskrypcję, gdyż w przeciwnym razie będzie ona nadal odnawiana. Zasadniczo Apple testuje system opt-out zamiast systemu opt-in w przypadku zmian cen subskrypcji.
Na przykład, gdy Disney+ podniósł ceny swoich subskrypcji, niektórzy użytkownicy zauważyli, że aplikacja wysłała powiadomienie informujące o zmianie, ale nie było w nim przycisku umożliwiającego anulowanie subskrypcji. Osoby, które nie chciały stosować się do nowych cen, musiały otworzyć aplikację i ręcznie anulować subskrypcję.
Inni deweloperzy zauważyli podobne zachowanie w przypadku kilku subskrypcji, a rzecznik Apple potwierdził w rozmowie z serwisem TechCrunch, że firma prowadzi pilotażowy test nowego systemu subskrypcji.
“Testujemy nową funkcję. Kilku programistów z różnych kategorii aplikacji, organizacji i regionów bierze udział w testach, aby pomóc w sprawdzeniu nadchodzącego ulepszenia, które naszym zdaniem będzie korzystne zarówno dla programistów, jak i użytkowników. Więcej szczegółów podamy w najbliższych tygodniach” – powiedział rzecznik.
Firma nie podała więcej szczegółów na temat testu pilotażowego, nie poinformowała też, które aplikacje biorą w nim udział ani kiedy funkcja zostanie wprowadzona na rynek.
Co o tym sądzisz?