Krzysiek Borek08.05.2014
Ile kosztuje wyprodukowanie Google Glass?

Google Glass to jedno z nadchodzących urządzeń Google, niestety nie każdy może sobie pozwolić obecnie na kupno urządzenia. Kupić je mogą jedynie developerzy, przynajmniej na ten moment.

Oczywiście okularki nie są za darmo, Google każe płacić za nie chore 1500$, jednakże nie chcą aby konsumenci się dowiedzieli, ile kosztuje wyprodukowanie jednego egzemplarza. Uwaga nie spadnijcie z krzeseł, czytając to co teraz napiszę, cena produkcji zamyka się w 80$ !

gsmarena-002

To co działa, jako wyświetlacz kosztuje, aż 5$, wcześniej była mowa o cenie 30$.

Przebitka cenowa wynosi 95%, oczywiście obecnie na Google Glass mogą pozwolić sobie jedynie developerzy. Koncernowi zajęło wiele lat dopieszczenie tego produktu i technologii z nim związanej, jednakże te koszta nie powinny odciskać piętna na cenie urządzenia.

inside-glass-1

Jedna z osób pracująca w Google zdementowała te informacje, mówiąc że jest to nie prawdą.

Dostalismy informacje, że gdy okulary wejdą do masowej produkcji cena zamknie się w kwocie 600$. Czy bylibyście zainteresowani kupnem tego typu urządzenia ?

Źródło: phonearena.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die

@krzysiek_borek
  • „Koncernowi zajęło wiele lat dopieszczenie tego produktu i technologii z nim związanej, jednakże te koszta nie powinny odciskać piętna na cenie urządzenia.”
    …to przepraszam a na czym? R&D kosztuje nie mało (no chyba, że się zżyna gotowce od innych i patenty kradnie jak Samsung np.) i firma musi zarobić a nie dopłacać do interesu. Zresztą skoro jest popyt nawet przy tak absurdalnej cenie to po co ją obniżać, skoro można zarobić więcej jednocześnie utrzymać produkt na półce zwanej luksus (ew. premium).
    Zwłaszcza gdy jest się pierwszym na runku z danym produktem i nie ma realnej konkurencji.

    Spaść z krzesła to można dopiero gdy się pozna „przebitkę” jaką stosują koncerny farmaceutyczne na lekach. Tam dla marży 95% nikt nie pierdnie nawet…

    Wracając do Google Glass i właściwie większości gadżetów i nie tylko, to od pomysłu do produktu droga jest daleka. Projekt, testy, oprogramowanie, marketing i wiele innych składników często przewyższają (i to wielokrotnie) koszt podzespołów. I pomijanie ich świadczy jedynie o tym, że osoba robiąca takie zestawienie jak wyżej to albo oderwany od rzeczywistości idiota albo szukający poklasku dzięki generowaniu taniej sensacji pasożyt.