Krzysiek Borek11.09.2015
Podsumowanie konferencji prasowej Apple

W ubiegłą środę odbyła się konferencja prasowa Apple, na której Amerykanie zaprezentowali wiele nowych produktów. Pewnie początkowo myśleliście, że iPhone 6S i 6S Plus skradną całe show, choć prezentacja iPada Pro i kolejnej generacji Apple TV nie przeszła bez echa. Niestety nie oglądałem konferencji prasowej na żywo, ale w czwartek obejrzałem cały zapis, co pozwoliło mi na przygotowanie podsumowania całego eventu.

Apple Watch

Zrzut ekranu 2015-09-11 o 14.26.15

Producent z Cupertino pokazał wszystkim obecnym nowe opaski i warianty kolorystyczne, które według nich są nowymi modelami. Większość nowych wariantów kolorystycznych dotyczy Apple Watch Sport. Wraz z nimi pojawiły się nowe silikonowe opaski w następujących kolorach: lawendowy, biały, szary, niebieski i wiele innych.

Apple nadal współpracuje z (PRODUCT) RED, co zaowocowało wydaniem przez Apple, zegarka wykonanego w całości ze stali nierdzewnej z czerwoną opaską. Część dochodów ze sprzedaży tego modelu będzie przeznaczona na walkę z AIDS. To nie jedyna ogłoszona współpraca, Hermes zaopatrzy Apple Watch w wiele kolorowych, skórzanych opasek.

To nie koniec nowości, związanych z Apple Watch, według mnie najważniejszym punktem prezentacji był system operacyjny watchOS 2, który zawiera nowe tarcze, a także wsparcie dla większości aplikacji firm trzecich (Compliactions). Każdy właściciel Apple Watch będzie mógł zaktualizować jego system operacyjny 16 września bieżącego roku, Apple udostępni aktualizację za darmo.

iPad Pro

Zrzut ekranu 2015-09-10 o 18.54.14

Niemal od roku pojawiały się spekulacje, dotyczące wprowadzanie na rynek iPada Pro. Tegoroczna konferencja prasowa Apple potwierdziła te doniesienia. Tablet wyposażono w wyświetlacz o przekątnej, mierzącej 12,9 – cala, który na pewno nie jest kompanem smartfona, a zamiennikiem dla komputera stacjonarnego lub laptopa. Za sprawne działanie sprzętu odpowiedzialny jest 64 – bitowy układ scalony Apple A9X, który według producenta jest tak wydajny, jak komputery, a grafika porównywalna jest z tą z konsol stacjonarnych obecnej generacji. Na pewno nie będzie wolny, specyfikację dopełnia bateria, pozwalająca na 10 godzin nieprzerwanej pracy, WiFi 802.11ac z MIMO, LTE i inne szybkie sieci komórkowe (DC – HSPA, HSPA+), pozwoli to na sprawną pracę poza biurem lub domem, o ile ktokolwiek będzie na tyle odważny, żeby używać takiego kolosa na zewnątrz. Dopełnieniem funkcjonalności iPada Pro jest Apple Pencil (99$) i Smart Keyboard (169$). Apple nie byłoby sobą, gdyby nie pokazali dedykowanych etui, których cena zaczyna się od 59$, a kończy na 79.

iPad Pro trafi na półki sklepowe w listopadzie, a jego cena będzie wynosić 799$ za model z 32GB i WiFi, a najdroższy wariant kosztuje 1079$ (128GB + LTE). Model Pro będzie dostępny w następujących kolorach: srebrnym, złotym i gwiezdnej szarości. Wszystkie wspomniane przeze mnie akcesoria będą dostępne w sprzedaży od listopada wraz z rozpoczęciem sprzedaży iPada Pro.

Apple TV

Zrzut ekranu 2015-09-11 o 14.25.01

Do momentu prezentacji 4 – ej generacji Apple TV, w Cupertino traktowali ten produkt, jako hobby. Wraz z prezentacją najnowszej wersji Apple TV, pokazano, że sprzęt wspiera teraz aplikacje i gry pobierane z App Store, a system został zbudowany od podstaw i nazywa się teraz tvOS, a jego głównym napędem są komendy głosowe wydawane za pośrednictwem Siri. Nowy pilot zawiera nie tylko gładzik, ale również dedykowany Siri przycisk. Apple TV 4 posiada również WiFi, Bluetooth, port Ethernet i port podczerwieni. Jak już wspominałem 4 – ta generacja działa na podstawie tvOS, który zaraz po konferencji został udostępniony programistom. Najnowszy model Apple TV trafi na półki sklepowe już w październiku, wraz z rozpoczęciem sprzedaży możemy spodziewać się wielu nowych aplikacji i gier, tworzonych z myślą o nowym produkcie w portfolio Apple. Cena za odtwarzacz multimedialny jest wyższa względem jego poprzedników i rozpoczyna się od 149$ za model z 32GB pamięci, a za dwukrotnie większą pamięć (64GB) przyszli właściciele zapłacą 199$.

iPhone 6S i 6S Plus

6s

To było do przewidzenia, zaprezentowano iPhone‚a 6S i 6S Plus. Pomimo zewnętrznych podobieństw do poprzedników, Apple zaimplementowało wiele interesujących zmian. Głównymi są przede wszystkim nowy 64 – bitowy układ scalony Apple A9, którego procesor jest wydajniejszy o 70% względem modelu A8, a wydajność nowego GPU jest wyższe o 90% względem układu scalonego użytego w iPhonie 6 i 6 Plus. Oprócz tego postanowiono postawić na 3D Touch, który daje nowe możliwości interakcji między użytkownikiem a smartfonem tak jak w przypadku Apple Watcha. Początkowo dostępne są dwa gesty: zerknięcie i wyciągnięcie, pozwalają one na szybki podgląd zawartości takiej, jak wiadomości przychodzące, bez potrzeby uruchamiania aplikacji Wiadomości lub Mail.

Kolejnymi nowościami są 12MPix aparat główny, który nagrywa wideo w 4K, 5MPix aparat przedni, dokładniejsze Touch ID, szybsze LTE i WiFi, nie zapominajmy również o konstrukcji z wytrzymalszego aluminium (seria 7000). iPhone 6S i 6S Plus będą dostępne w następujących wariantach kolorystycznych: złoty, srebrny,gwiezdna szarość i róż. Regularna sprzedaż obydwu modeli rozpocznie się 25 września bieżącego roku, a 12 września Apple będzie przyjmować zamówienia w ramach przedsprzedaży. Początkowo obydwa iPhone‚y 6S będą dostępne w Australii, Kanadzie,Chinach, Francji,Niemczech,Hongkongu, Japonii,Nowej Zelandii, Portoryko, Singapurze, Zjednoczonym Królestwie i Stanach Zjednoczonych.

iOS 9 i OS X El Capitan

1

Prezentacja nowego sprzętu to nie wszystko, producent z Cupertino nie zapomniał o swoich systemach operacyjnych. Zaraz po prezentacji udostępniono wersje GM następujących systemów operacyjnych: OS X El Capitan, iOS 9 i watchOS 2. Nie zaprezentowano żadnych, nowych funkcji, ale iOS 9 będzie dostępny od 16 września, a OS X El Capitan od 30 bieżącego roku. Aktualizacja do najnowszej odsłony iOS będzie darmowa dla użytkowników wszystkich iGadżetów kompatybilnych z iOS 9 to samo tyczy się systemu operacyjnego dla komputerów stacjonarnych i przenośnych Apple.

Podsumowanie

Apple na tegorocznej konferencji prasowej skupiło się tylko i wyłącznie na prezentacji wielu nowych produktów, które w ciągu najbliższych miesięcy będą dostępne w sprzedaży dla wszystkich fanów urządzeń z logotypem nadgryzionego jabłuszka. Czy, któryś z zaprezentowanych produktów przykuł waszą uwagę? Macie zamiar któryś z nich kupić osobiście? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach poniżej.

 

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek