Minęło zaledwie pół roku od wprowadzenia na rynek urządzeń noszonych Apple Watcha, a Apple udało się sprzedać prawie 7 milionów egzemplarzy inteligentnego zegarka.
Najnowszy raport Canalys dowodzi, że Apple niepodzielnie rządzi na rynku wearables i ma dużą przewagę względem konkurencji. W ostatnim kwartale przysłano 3 mln sztuk, a sprzedano ponad 300 tysięcy zegarków. Pebble dla porównania rozesłało jedynie 200 tysięcy urządzeń, a sprzedaż Samsunga spadła. Być może Gear S2 poprawi wynik, choć osobiście sądzę, że nie dogoni Apple Watcha.
Canalys przyjrzało się również ?opaskom sportowym? w tej kwestii nie podzielnie rządzi Fitbit i Xiaomi, obydwaj producenci sprzedali razem 10 milionów sztuk swoich opasek. Wszystko dzięki przystępnej cenie MiBanda i stabilnego wzrostu sprzedaży Fitbit.
Prawdopodobnie sprzedaż pierwszego w historii Apple urządzenia noszonego wzrośnie w okresie przedświątecznych zakupów. W Cupertino zdają sobie z tego sprawę i zamierzają poszerzyć dostępność zegarka, co pozwoli im na wyższe zyski.