Michał09.02.2015
Startuje BLIK – polski system płatności mobilnych

Korzystanie z usług oferowanych za pośrednictwem systemu BLIK jest już możliwe. System został właśnie udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków założycielskich.

Już dziś mogą z niego skorzystać klienci: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, w tym Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.

Oddajemy dziś w ręce Polaków ogólnokrajowy standard płatności mobilnych BLIK. Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia oraz różnorodność oferowanych w ramach systemu funkcji, jest to rozwiązanie unikatowe na skalę światową. Polacy otrzymują wyjątkową szansę na powszechne korzystanie z innowacyjnego systemu płatności bezgotówkowych przy użyciu telefonu, zaś współtworzące standard banki dają przykład współpracy i porozumienia z korzyścią dla wszystkich klientów banków w Polsce. Z bankowości mobilnej korzysta dziś 3,5 mln osób, liczba ta dynamicznie rośnie, a kanał mobilny staje się najczęstszym miejscem kontaktu i wykonywania podstawowych operacji przez klientów. To w połączeniu z projektem, jakiego w Polsce jeszcze nie było, daje duże nadzieje na to, że Polacy przekonają się w jeszcze większym stopniu do płatności telefonem i bankowania przez komórkę – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, inicjator przedsięwzięcia.

Płatności w sklepach, punktach usługowych i w Internecie oraz wypłaty gotówki z bankomatów za pośrednictwem telefonu to podstawowe opcje oferowane przyszłym użytkownikom systemu.

Co start BLIKa oznacza w praktyce? Telefon, jako jeden z przedmiotów, bez którego większość ludzi nie wychodzi z domu, przejmie funkcje tradycyjnego portfela. Wszelkie transakcje, dokonywane do tej pory za pośrednictwem gotówki lub karty płatniczej, będzie można zrealizować telefonem przy użyciu odpowiedniej aplikacji bankowej. Wszystko to wygodny, prosty i bezpieczny sposób.

Sieć sklepów, restauracji czy punktów usługowych będzie się dynamicznie rozwijać dzięki podpisaniu umów dotyczących obsługi płatności BLIK z wiodącymi polskimi agentami rozliczeniowymi. Prowadzone są także zaawansowane ustalenia biznesowe z kolejnymi firmami dostarczającymi usługi zarówno oparte na terminalach POS, jak i oferującymi płatności w eCommerce.

Dzięki umowie podpisanej z integratorem internetowym DotPay możliwe będzie płacenie BLIKIEM w ok. 5 000 sklepów internetowych.

Już na wstępie klienci będą też mogli dokonywać wypłat z bankomatów należących do: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego.

Źródło: media.mbank.pl
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

MacUser & fan Apple.
@michal_rz
  • Gość

    Niestety posiadacze iPhone w BzWBK nie dostali aktualizacji. Czyli nie dla wszystkich. Tylko dla wybranych.