Jak się okazuje wtyczki przeglądarki do blokowania reklam takie jak AdBlock i podobne już niebawem przestaną działać. Dlaczego?
Rozszerzenia przeglądarki Google Chrome zaprojektowane do blokowania reklam przestaną niebawem działać. Wskazuje na to dokument przeznaczony dla programistów. W styczni 2023 roku zostanie wydana aktualizacja, która doda obsługę interfejsu API dla rozszerzeń do wersji Manifest w wersji 3 w przeglądarce, podczas gdy wszystkie aplikacje blokujące reklamy będą działają na wersji 2.
Jak dotąd nie ma rozwiązania, ale programiści zgłaszają, że już pracują nad rozwiązaniem problemu i przygotowują nowe wersje blokerów reklam.
Jednocześnie twórcy alternatywnych przeglądarek opartych na silniku Chrome obiecują, że wsparcie dla starej wersji Manifestu pozostanie w ich aplikacjach, dzięki czemu będzie można z nich korzystać zamiast Chrome.
Wcześniej informowano, że firma Google wydała ważną aktualizację przeglądarki Chrome. Zamyka niebezpieczną „dziurę”, która jest aktywnie wykorzystywana przez hakerów