Apple twierdzi, że niektórzy posiadacze iPhone 14 i iPhone 14 Pro mogą doświadczyć problemów z iMessage i FaceTime. Jak rozwiązać te problemy?
Niektórzy posiadacze nowych smartfonów wersji Pro mogą napotkać na następujące problemy:
- Brak możliwości odbierania iMessages lub połączeń FaceTime.
- Gdy wysyłasz wiadomość na inne urządzenie Apple, zamiast niebieskiego pojawia się zielony dymek.
- Rozmowy w wiadomościach pojawiają się w dwóch osobnych wątkach zamiast w jednym.
- Odbiorcy widzą Twoje wiadomości z niewłaściwego konta, na przykład z Twojego adresu e-mail zamiast numeru telefonu.
Zaktualizuj oprogramowanie iPhone’a 14
Apple twierdzi, że najprostszym sposobem na naprawienie tych problemów jest aktualizacja iPhone’a 14 do iOS 16.0.1. Aktualizacja jest dostępna dla wszystkich modeli iPhone’a 14. Aby zaktualizować urządzenie, wykonaj następujące kroki:
- Podłącz urządzenie do gniazdka za pomocą kabla Lightning i upewnij się, że jesteś podłączony do sieci Wi-Fi
- Uruchom aplikację Ustawienia
- Stuknij pozycję Ogólne, a następnie stuknij pozycję Aktualizacja oprogramowania
- Stuknij przycisk Pobierz i zainstaluj
- W razie potrzeby wprowadź swoje hasło.
Co zrobić, jeśli po aktualizacji nadal występują problemy:
Jeśli nadal występują problemy po aktualizacji do iOS 16.0.1, oto kilka wskazówek, aby spróbować rozwiązać problem.
- W aplikacji Ustawienia przejdź do opcji Komórkowe – Dane komórkowe. Upewnij się, że linia telefoniczna jest aktywna. Jeśli używasz więcej niż jednej karty SIM, upewnij się, że numer telefonu, z którego chcesz korzystać, jest wybrany i aktywowany.
- Przejdź do Ustawienia – Wiadomości, a następnie stuknij Wyślij i odbierz.
- Stuknij numer telefonu, którego chcesz używać w Wiadomościach.
- Wróć do Ustawień, a następnie stuknij w FaceTime.
- Wybierz numer telefonu, który ma być używany z FaceTime.
Jeśli żadna z tych metod nie zadziała, być może trzeba będzie zresetować urządzenie do iOS 16.0.1 poprzez podłączenie do komputera Mac lub PC, aby naprawić błąd i poprawnie aktywować nowego iPhone’a.