W dniu wczorajszym Spotify ogłosiło się w pierwszym kwartale – prawie połowa użytkowników usługi ma wykupione konto premium.
Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła o 26% do 217 milionów, podczas gdy liczba abonentów premium wzrosła do 100 milionów, co stanowi 32% więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Według samej firmy ostatnie kampanie reklamowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie odegrały kluczową rolę w tym rozwoju. Subskrypcja na całą rodzinę Family Plan oraz ofertę pakietową Spotify Premium + Hulu po obniżonej cenie były szczególnie udane.
Pomimo faktu, że Apple Music oferuje bezpłatną półroczną wersję próbną, a także zniżki dla rodzin i studentów, Spotify zawsze wyprzedzało serwis Apple.
Według najnowszych danych Apple, w styczniu liczba płatnych abonentów Apple Music wyniosła 50 mln, co oznacza, że ??w drugiej połowie 2018 r. ich liczba wzrosła o 10 mln.