App Store dedykowany iMessage kończy właśnie pół roku, a Sensor Tower (firma analityczna) wykonało szereg badań ukazujących zainteresowanie nowym sklepem (użytkownicy i programiści) po jego dodaniu do iOS.
Ponad 5000 aplikacji mobilnych ma w sobie funkcje podobne do iMessage lub dostało się do dedykowanego sklepu.
Na początku było świetnie, ponieważ liczba aplikacji i popularność rosła w takim samym tempie, co App Store w 2008 roku. Od września do października przybyło 1100 aplikacji, a pod koniec listopada liczba aplikacji wzrosła do 2250. Potem było tylko gorzej, bo w grudniu zeszłego roku zanotowano wzrost liczby aplikacji o 65%,co daje 3700 programów w nowym sklepie. Od początku bieżącego roku nie jest najlepiej, ponieważ z miesiąca na miesiąc przybywa coraz mniej dedykowanych aplikacji.
Sensor Tower umie to nawet wytłumaczyć, wszystko z powodu nieczytelnego interfejsu iMessage App Store i wyszukiwania w nim aplikacji. To główne powody niskiej popularności sklepiku, użytkownicy mają problemy z odnalezieniem aplikacji, co sprawia, że coraz mniej programistów zajmuje się ich tworzeniem. Być może statystki sklepu poprawią się po wydaniu iOS 11 w tym roku lub podczas zamkniętych i otwartych beta testów najnowszej wersji oprogramowania dla urządzeń mobilnych Apple.
Any new platform will see an initial surge in offerings due to the aforementioned excitement, rallying cries from the platform holder, and the associated rush by developers to ensure that they?re capitalizing on (what they hope will be) the next big thing. The real test for the iMessage App Store?s catalog will be how its growth looks for the rest of its first year.
Still, consumer platforms such as Apple?s latest are driven by the steady availability of compelling software, and the cadence of releases can say a lot about developer confidence?which, in turn, is reflective of what and how much users are consuming.
Gry cieszą się największym zainteresowaniem, ponieważ są w stanie dodawać dedykowane naklejki do aplikacji, a zaraz za nimi najpopularniejsze są aplikacje z kategorii Rozrywka, Narzędzia, Portale społecznościowe, Zdjęcia i Wideo.
Apple stara się zachęcić większą rzeszę użytkowników do korzystania z iMessage App Store, czego dowodem może być reklama związana właśnie z tą tematyką.