A.13.12.2013
Nowy album Beyoncé zrewolucjonizował muzykę pop

Dzisiejszy dzień za sprawą Beyoncé zapisze się na zawsze do historii muzyki współczesnej. Czegoś takiego jeszcze nie było! Ale po kolei.

Rok 2013 był wyjątkowy muzycznie:

  • Wielki powrót Justina Timberlake (The 20/20 Experience) po latach i wydanie dwóch albumów w ciągu roku, tym samym bijąc rekord sprzedaży w iTunes
  • Kolejny wielki powrót Daft Punk z genialnym „Get Lucky” i Pharrellem Williamsem
  • Kontrowersyjna przemiana Miley Cyrus (Bangerz) w chodzącą dziwkę ujężdżającą nago kulę i liżącą młotek… (bez komentarza)
  • Wielka bitwa pomiędzy singlami Applause Lady Gagi (ARTPOP) i ROAR Katy Perry (PRISM), które zostały wydane w tym samym dniu
  • Pojawienie się znikąd LORDE wraz z singlem Royals bijącym listy Billboard
  • Wielki powrót i ogólna zmiana image Britney Spears (Britney Jean), która postanowiła pokazać, że jednak potrafi śpiewać bez włączonego autotune na poziomie „extremely high level”

Beyonce-Album

I w tym całym zamieszaniu brak jednej divy – Beyoncé. Która wcale nie potrzebuje się gryźć z Miley Cyrus, Lady Gagą, Katy Perry i Britney Spears, by być na ustach wszystkich.

Plotki mówiły, że wyda coś na wakacje. Cisza. Potem, że wywaliła cały album do kosza i zaczyna nagrywać od zera. Już za rogiem był 2014 rok i gdzie wszyscy zawiedzeni fani pogodzili się z faktem, że nowego albumu nie zobaczymy tak szybko to nagle Beyoncé zrobiła wszystkim niemałą niespodziankę.

Beyonce 2

Dziś rano tj. 13 grudnia 2013 roku wydała swój piąty album zatytułowany po prostu Beyoncé. Kompletnie bez żadnej zapowiedzi, czy singla promującego! Tak po prostu. Album zawiera 14 piosenek i aż 17 teledysków oraz jest dostępny ekskluzywnie tylko w iTunes! Szokująca jest ilość klipów zawartych w jednym albumie. Czegoś takiego jeszcze nie było! Swoją drogą, to pierwszy album Beyoncé, który ma kategorię Explicit, czyli zawierający przekleństwa. Obecnie Beyoncé okupuje wszystkie główne banery reklamowe w iTunes, co również nigdy przedtem nie miało miejsca. Wyobraźmy sobie roczną kampanię reklamową skoncentrowaną w jeden dzień. To jest niesamowite! Na dodatek album nie będzie dostępny na Spotify i Deezerze, a wydanie na CD planowanie jest dopiero 20 grudnia. Widzę tu jakiś niezły deal z Apple.

Ja widzę muzykę. Jest ona czymś więcej niż tylko tym co słyszę

Na albumie usłyszymy również: Jay-Z, Drake’a, Franka Oceana oraz Chimamanda Ngozi Adiche. Z pierwszego dostępnego teledysku widać również, że zobaczymy słynnego już, pierwszego w historii albinoskiego modela – Shauna Rossa, który w ostatnim czasie wystąpił w krótkometrażowym filmie Lany del Rey – TROPICO i E.T. Katy Perry.

Jednak fenomen tego wydarzenia uwarunkowany jest jeszcze w innym miejscu. Nigdy przedtem nie udało się ukryć czegoś takiego. Jakim cudem 17 teledysków nie wyciekło? Jakim cudem nikt się nie wygadał, skoro zaangażowanych było aż tyle znanych osób? Nie mam pojęcia, ale Apple powinno się od Beyoncé uczyć. Bo w ostatnim czasie dreszczyk emocji na coraz to kolejnych Keynote został zastąpiony sprawdzaniem zgodności wiadomości z plotek.

Piąty album Beyoncé jest dostępny pod tym linkiem za jedyne 10,99€ wraz z Digital Booklet i jest masterowany dla iTunes.

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

@