Krzysiek Borek15.08.2016
W przyszłym roku zobaczymy iPad Pro 10,5″, a za 2 lata model z ekranem OLED

Ming Chi Kuo to jeden z rzetelniejszych analityków związanych z tematyką nowych produktów z Cupertino. Ostatnio podzielił się swoimi przemyśleniami na temat kolejnych modeli iPada Pro.

Według niego Apple w przyszłym roku wyda iPada Pro z 10,5 – calowym wyświetlaczem razem z iPadem Pro 2 (12,9”) i budżetowym modelem z tradycyjną przekątną ekranu (9.7”).

iPadPro

Kuo wspomniał również o modelu mini, choć wielu konsumentów uważa, że fablet Apple jest w stanie go zastąpić.

We expect three new iPads (12.9” iPad Pro 2, new size 10.5” iPad Pro & low-cost 9.7” iPad) to be launched in 2017, though this may not drive shipment growth amid structural headwinds; 2017F shipments to fall 10-20% YoY. If the iPad comes in a larger size, such as a 10.5” model, we believe it will be helpful to bid for tenders within the commercial and education markets. As a result, we expect Apple to launch a 10.5” iPad Pro in 2017. In addition, we estimate the 12.9” iPad Pro 2 and 10.5” iPad Pro will adopt the A10X processor, with TSMC (2330 TT, NT$177.5, N) being the sole supplier using 10nm process technology. The low-cost 9.7” model may adopt the A9X processor, which is also exclusively supplied by TSMC.

2018 rok ma przynieść wiele zmian w kwestii wzornictwa tabletu i jego wnętrzności. Wtedy Amerykanie mają zdecydować się na wyposażenie tabletu w wyświetlacz OLED, a nie LCD, jak do tej pory.

Revolutionary iPad model likely to be introduced in 2018F at the earliest, with radical changes in form factor design & user behavior on adoption of flexible AMOLED panel. We believe iPad will follow in the footsteps of the iPhone by adopting AMOLED panel in 2018F at the earliest. If Apple can truly tap the potential of a flexible AMOLED panel, we believe the new iPad model will offer new selling points through radical form factor design and user behavior changes, which could benefit shipments.

Pan Kuo podzielił się również swoimi przemyśleniami dotyczącymi dostaw obecnie sprzedawanych tabletów z Cupertino. Początkowo myślał o dostawach oscylujących wokół 50 milionów egzemplarzy, ale teraz sądzi, że liczba zmaleje do 40 milionów. Sytuacji nie zmieni wprowadzenie nowego modelu w przyszłym roku, ponieważ mało kto obecnie jest zainteresowany zakupem jakiegokolwiek tabletu.

Źródło: macrumors.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek