iPad nadal jest na czele tabletów pod względem sprzedaży i nie tylko. Strategy Analytics wydało sprawozdanie związane z tym runkiem i Apple może cieszyć się ze swojego wyniku.
Udział iPada wzrósł o 4% w trzecim kwartale bieżącego rok i do tego momentu sprzedano 10,1 miliona egzemplarzy. Ogólnie sprzedaż tabletów zmalała o 4%, a wzrost zaliczyło jedynie Apple, Amazon i Lenovo.
Dochód Apple ze sprzedaży iPada wzrósł o 8% w tym kwartale i przyczyniło się do tego wydanie nowego, tańszego modelu z 10,2 – calowym wyświetlaczem.
Oba wyniki mogą cieszyć Amerykanów, ale ten drugi jest ważniejszy, bo wygląda na to, że więcej konsumentów sięga po iPada Pro. W tym roku nie doczekamy się odświeżenia tej linii, ale to powinno nastąpić na początku przyszłego roku.
iPad od lipca do września sprzedał się w ponad 10 milionach egzemplarzy, za nim uplasowały się tablety Amazonu z wynikiem 5,3 miliona. Ogólna sprzedaż tabletów zmalała, ale Apple i tak udało się sprzedaż sporo iPadów.