Po wydaniu aktualizacji iOS 17.4 przez Apple, użytkownicy systemu iOS mogli zauważyć pewne zmiany w App Store – chodzi o prezentację historii zakupów.
Jak zwrócił uwagę Matt Birchler na platformie Mastodon, a serwis MacStories to podchwycił, strona z historią zakupów przeszła lifting. Chociaż nie jest do końca jasne, kiedy Apple wprowadziło te zmiany, to społeczność użytkowników zgadza się, że nowa odsłona pojawiła się niedługo po aktualizacji do iOS 17.4.
Wprowadzone udoskonalenia mają na celu ułatwienie użytkownikom przeglądania informacji o zakupach dokonanych w App Store, w tym zakupach wewnątrz aplikacji oraz subskrypcjach Apple. Domyślnie strona pokazuje zakupy z ostatnich 90 dni, uporządkowane według daty. Co więcej, użytkownicy mogą teraz filtrować transakcje, dzieląc je na płatne i bezpłatne, sortować według rodzaju zakupu, a także przeglądać zakupy dokonane przez poszczególnych członków rodziny.
Przy każdym zakupie, po jego wybraniu, wyświetlane są szczegółowe informacje takie jak urządzenie, z którego dokonano zakupu, identyfikator i data transakcji, cena, sposób płatności oraz adres rozliczeniowy. Użytkownicy mają również możliwość ponownego wysłania potwierdzenia zakupu na swój adres e-mail, zarządzania subskrypcjami lub zgłaszania problemów do Apple.
Aktualizacja ta jest dostępna globalnie i aby uzyskać do niej dostęp, wystarczy dotknąć ikony swojego profilu w sklepie App Store na urządzeniu z iOS, a następnie udać się do sekcji Historia zakupów. Poprawki te nie tylko usprawniają zarządzanie wydatkami w ekosystemie Apple, ale również przyczyniają się do budowania bardziej intuicyjnej i przyjaznej dla użytkownika platformy.
Nowy wygląd historii zakupów w App Store to zmiana, która pomaga użytkownikom lepiej orientować się w swoich wydatkach i zarządzać nimi. Apple, poprzez takie aktualizacje, potwierdza swoje zaangażowanie w dostarczanie rozwiązań, które nie tylko podnoszą komfort użytkowania, ale także przyczyniają się do lepszej organizacji finansowej swoich klientów.