Właściciele mediów społecznościowych Facebook, Twitter, Snapchat i YouTube stracili prawie 10 miliardów dolarów przychodów w drugiej połowie 2021 r. z powodu nowych funkcji prywatności Apple, wynika z badania przeprowadzonego przez Financial Times.
Większość użytkowników iPhone’a i iPada korzysta z opcji uniemożliwiającej śledzenie Apple App Tracking Transparency (ATT), która zmusza programistów do pytania użytkowników o śledzenie przed zebraniem informacji do celów reklamowych. Dane w raporcie firmy zewnętrznej Lotame pokazują, że Meta, YouTube, Twitter i Snap straciły 9,85 miliarda dolarów przychodu w trzecim i czwartym kwartale 2021 roku. Snapchat i Facebook straciły najwięcej. Analitycy szacują, że cztery platformy technologiczne straciły 12% przychodów w drugiej połowie 2021 roku.
W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, oskarżył zmiany w polityce prywatności Apple o słabe wyniki finansowe korporacji w tym roku.
A Wy korzystacie z funkcji Śledzenie?