Apple wysłało wczoraj maile do małej grupki użytkowników iCloud informujące o błędzie występującym po aktualizacji do iOS 10.3.
Aktualizacja sprawiła, że wyłączone wcześniej usługi zostały uruchomione ponownie.
Wiadomość przypomina użytkownikom o sprawdzeniu konta iCloud i usług, co powinno pozwolić na szybkie wyłączenie niektórych z nich, jeżeli rzeczywiście zostały uruchomione ponownie. Niektórzy użytkownicy mieli wyłączone adresy mailowe iCloud, a po aktualizacji zostały włączone.
We discovered a bug in the recent iOS 10.3 software update that impacted a small number of iCloud users. This may have inadvertently reenabled some iCloud services that you had previously disabled on your device.
We suggest you go to iCloud settings on your iOS device to make sure that only the services you’d like to use are enabled.
Learn more about how to manage your iCloud settings or contact AppleCarewith any questions.The iCloud team
iOS 10.3 został udostępniony 27 marca, a jego główną nowością jest zmieniony system plików (APFS) i dodanie do Znajdź mój iPhone wyszukiwania słuchawek AirPods. Ponadto zmian doczekał się również profil iCloud razem z opcjami magazynowymi (na pliki itp.). Być może dlatego wyłączone usługi zaczęły działać na nowo.
W każdej chwili możecie sprawdzić stan usług, wystarczy przejść do konta iCloud na urządzeniu mobilnym i sprawdzić, które usługi są uruchomione, a które nie. Warto nadmienić, że wiele aplikacji firm trzecich korzysta z usług iCloud, co teoretycznie może mieć związek z ich ponownym uruchomieniem.
Błędem nie zostały obarczone 3 usługi (Znajdź mój iPhone, pęk kluczy i Biblioteka zdjęć). Błąd został naprawiony za pomocą aktualizacji do iOS 10.3.1. Użytkownicy bez iOS 10.3 nie padną ofiarą błędu, ponieważ podczas wybierania aktualizacji będzie wersja 10.3.1.