W ciągu 15 lat, odkąd Apple zaczął wspierać walkę z AIDS, jego klienci zebrali prawie 270 milionów dolarów, kupując urządzenia PRODUCT (RED).
Pierwszym urządzeniem PRODUCT (RED) był iPod nano wprowadzony na rynek w 2006 r., którego część zysków została przekazana Światowemu Funduszowi na rzecz Walki z AIDS w Afryce. Ponadto inicjatywy wspierane przez Apple umożliwiły wsparcie ponad 11 milionom ludzi , wykonanie ponad 192 milionów testów na HIV i umożliwiły dostęp do ratujących życie terapii antyretrowirusowych ponad 13,8 milionom ludzi.
Od początku pandemii koronawirusa część zebranych pieniędzy została przeznaczona na wsparcie inicjatyw przeciwko COVID-19. Jak wyjaśnia Apple, połowa oczekiwanych wpływów z zakupu urządzeń PRODUCT (RED) zostanie przekierowana na walkę z COVID-19 przynajmniej do końca przyszłego roku.
W ramach tego dnia Apple udostępiło sześć tarcz do Apple Watcha, które mają charakterystyczny szkarłatny odcień. Apple twierdzi, że tarcze pozwalają użytkownikom okazywać wsparcie w walce z AIDS. Więcej na ten temat znajdziecie na stronie Apple – tutaj.