spotify 1

Liczby Spotify, wzloty i upadki

Spotify, globalny gigant w dziedzinie strumieniowego przesyłania muzyki, udostępnił niedawno swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Oto one.

Z pozytywnych aspektów, warto zauważyć, że liczba subskrybentów premium serwisu Spotify wzrosła do 236 milionów, co stanowi wzrost o 4% w stosunku do poprzedniego kwartału. Jeszcze bardziej imponujący jest wzrost liczby użytkowników korzystających z bezpłatnej wersji serwisu finansowanej z reklam, który wyniósł 5% i osiągnął 602 miliony. To świadczy o ciągłym zainteresowaniu ofertą Spotify i potencjale rynkowym, jaki firma posiada w segmencie strumieniowania muzyki.

Mimo tych optymistycznych danych, ostatni kwartał przyniósł również pewne trudności. Po osiągnięciu zysku w wysokości 65 milionów euro w trzecim kwartale, Spotify zanotowało stratę w wysokości 70 milionów euro w ostatnim kwartale. Przyczyniły się do tego znaczące “jednorazowe opłaty”, które zostały poniesione głównie na skutek trzech rund zwolnień przeprowadzonych w zeszłym roku. Te drastyczne środki zostały podjęte w celu zminimalizowania strat, jednak wpłynęły negatywnie na wyniki finansowe firmy.

Liczby Spotify, wzloty i upadki ciekawostki wyniki finansowe, Spotify, 2024  Spotify, globalny gigant w dziedzinie strumieniowego przesyłania muzyki, udostępnił niedawno swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Oto one. Spotify

Wzrost liczby aktywnych użytkowników miesięcznie o 23% rok do roku, do 602 milionów, oraz 15% wzrost liczby subskrybentów premium rok do roku, to sygnały, że firma rozwija się w dobrym kierunku. Niemniej, te pozytywne dane są nieco przyćmione przez ostatnie wyniki finansowe.

Kolejnym wyzwaniem dla Spotify jest bieżący konflikt z Apple dotyczący zmian w App Store, które mają na celu dostosowanie się do europejskiego prawa antymonopolowego. Spotify udostępniło niedawno wstępny podgląd swojej oferty subskrypcji na iOS, co jest krokiem w stronę zwiększenia przychodów. Jednak firma ostro krytykuje plany Apple, nazywając je “skandalicznymi” i apelując do Unii Europejskiej o interwencję w celu odrzucenia propozycji alternatywnych sklepów z aplikacjami proponowanych przez Apple.

To, że Apple przestało raportować liczbę subskrybentów Apple Music od 2019 roku, kiedy to liczba ta wynosiła 60 milionów, dodaje kolejnej warstwy do rywalizacji między tymi dwoma gigantami branży muzycznej.

Źródło:

Średnia ocena 5 / 5. Gł: 132

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top