Apple Pencil

Wymiana ekranu w iPad: Uważaj na pułapkę z Apple Pencil!

Problemy związane z używaniem Apple Pencil na iPad, które miały wymienione ekrany w nieautoryzowanych serwisach zaczynają przyciągać uwagę.

Wszystko wskazuje na to, że to zamierzony ruch ze strony Apple, który być może jest formą próby utrzymania kontroli nad rynkiem napraw. Ale co co dokładnie chodzi? Chodzi o nieprawidłowe działanie Apple Pencil po wymianie ekranu w  nieautoryzowanym serwisie.

Arstechnica donosi, że brytyjski serwis naprawczy iCorrect zidentyfikował problem. Pewien klient przyniósł do serwisu iPada z lekko pękniętym ekranem. Mimo uszkodzenia, większość ekranu działała poprawnie, a Apple Pencil nie wykazywał żadnych anomalii.

Problem zaczął się, kiedy iCorrect zdecydował się zamontować ekran z innego iPada – również identycznego modelu, ale odrzuconego z powodu innego defektu. Po zamontowaniu ekranu, Apple Pencil zaczął wykazywać nieprawidłowości. Linie, które powinny być proste, były nierówne i postrzępione.

Problemy z Apple Pencil po wymianie ekranu w iPad

Wymiana ekranu w iPad: Uważaj na pułapkę z Apple Pencil! ciekawostki zagadka, wymiana ekranu, wybór serwisu, strategia Apple, serializacja, rynek napraw, prawo konsumentów, niezależne naprawy, nieautoryzowane serwisy, naprawa, kontrowersje, kontrola rynku, iPad, bezpieczenstwo, Apple Pencil  Problemy związane z używaniem Apple Pencil na iPad, które miały wymienione ekrany w nieautoryzowanych serwisach zaczynają przyciągać uwagę. ApplePencil 1

Zdaniem specjalistów z iCorrect, Apple może stosować strategię polegającą na łączeniu konkretnego układu z konkretnym ekranem w celu blokowania nieoficjalnych napraw. Aby to potwierdzić, serwis zdecydował się przenieść układ pamięci wyświetlacza z zapasowego iPada do urządzenia klienta. Po takiej operacji Apple Pencil zaczął działać prawidłowo.

Według Ricky’ego Panesara, dyrektora generalnego iCorrect, nowe modele iPadów Pro (12,9-calowe z piątej i szóstej generacji oraz 11-calowe z trzeciej i czwartej generacji) po wymianie ekranów wykazują nieprawidłowości w pracy z Apple Pencil. Jak twierdzi Panesar, te ekrany mają układ pamięci, który jest zaprogramowany w taki sposób, że ołówek działa poprawnie tylko wtedy, gdy ekran jest podłączony do oryginalnej płyty głównej.

Strategia ta, polegająca na łączeniu poszczególnych elementów tak, że działają tylko razem, jest nazywana serializacją. Jest to proces, w którym numer seryjny urządzenia jest powiązany z numerem seryjnym komponentu, który jest w nim zamontowany.

Podobne przypadki dotyczyły wcześniej już funkcji Touch ID oraz Face ID. Przykładowo, w iPhone’ach 12 i 13 po wymianie ekranu funkcja Face ID przestawała działać, gdyż chip kontrolujący ekran był skorelowany z numerem seryjnym telefonu.

Początkowo, Apple tłumaczyło takie decyzje względami bezpieczeństwa. W późniejszym czasie jednak, strona iFixit oraz inni odkryli, że była to forma zmuszenia klientów do korzystania z oficjalnych serwisów Apple lub zakupu nowego urządzenia.

Sytuacja ta rodzi wiele kontrowersji i pytań dotyczących praw konsumentów do naprawy urządzeń, którymi dysponują. Strategia Apple jest przez wielu krytykowana jako próba utrudnienia naprawy przez niezależne serwisy, co zmusza klientów do korzystania z oficjalnych, zazwyczaj droższych, serwisów Apple. Z drugiej strony, Apple tłumaczy swoje decyzje dbałością o jakość i bezpieczeństwo użytkowników. W tej sytuacji warto jest świadomy swoich praw konsumenckich oraz możliwości, jakie oferuje rynek.

Możesz być zainteresowany
Źródło:

Średnia ocena 4.9 / 5. Gł: 211

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top