facebook

Znamy cenę Facebooka i Instagrama bez reklam

Meta planuje wprowadzić płatne subskrypcje na Facebooku i Instagramie w UE, usuwające reklamy. Wiemy ile będzie kosztować  Facebook i Instagram bez reklam.

Informacje te nabrały na znaczeniu po tym, jak “Wall Street Journal” ujawnił, że wstępne plany zakładają stawkę w wysokości 10 euro miesięcznie za każdą z tych usług. Dodatkowo, jeśli użytkownicy chcieliby korzystać z obu serwisów bez reklam, druga platforma miałaby kosztować ich jedynie dodatkowe 6 euro, co sumuje się do 16 euro miesięcznie za obie usługi.

Jest to interesujący rozwój wydarzeń w kontekście obecnego modelu biznesowego Meta, który do tej pory był oparty głównie na reklamach. Wprowadzenie płatnej subskrypcji jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie użytkowników korzystaniem z platform bez reklam, co może sugerować zmianę podejścia korporacji do monetyzacji swoich usług.

Facebook i Instagram bez reklam

Znamy cenę Facebooka i Instagrama bez reklam ciekawostki Youtube, użytkownicy, unia europejska, subskrypcja, reklamy, regulatorzy, organy regulacyjne, monetyzacja, model biznesowy, meta, media społecznościowe, Instagram, Facebook, dostępność, dochody z reklam  Meta planuje wprowadzić płatne subskrypcje na Facebooku i Instagramie w UE, usuwające reklamy. Wiemy ile będzie kosztować  Facebook i Instagram bez reklam. facebook

Nie jest jednak pewne, czy regulatorzy unijni wyrażą zgodę na tę nową inicjatywę. Na tym etapie nie są znane żadne konkretne zasady lub warunki, które mogą zostać nałożone przez organy regulacyjne UE. Warto jednak zauważyć, że Meta zamierza przedstawić argument, iż inne duże platformy, takie jak YouTube, już dawno wprowadziły podobne modele oparte na subskrypcji.

Możliwość płatnej subskrypcji na Facebooku i Instagramie mogłaby również wpłynąć na dynamikę rynku i zachowania użytkowników. Na przykład, taka zmiana mogłaby skłonić więcej osób do zrezygnowania z korzystania z wersji bezpłatnych na rzecz płatnych, co z kolei miałoby wpływ na dochody z reklam. Jednocześnie jednak, dostępność wersji bez reklam mógłby przyciągnąć nowych użytkowników, którzy do tej pory unikali tych platform z powodu natrętnego charakteru reklam.

Jeśli chodzi o aspekt finansowy dla użytkowników, za rok korzystania z jednej z tych platform bez reklam zapłaciliby 120 euro, a za obie usługi – 192 euro. To stawia przed potencjalnymi subskrybentami pytanie, czy warto inwestować w tego rodzaju usługę, czy też lepiej pozostać przy wersji bezpłatnej, finansowanej przez reklamy. Ostatecznie, decyzja regulatorów UE będzie miała duże znaczenie dla tego, jak te plany zostaną zrealizowane, a także jak będą one wpływały na krajobraz mediów społecznościowych w Europie.

Sumując, oczekuje się, że Meta w najbliższym czasie przedstawi więcej informacji na ten temat, ale już teraz jest to sygnał potencjalnej zmiany w sposobie, w jaki duże platformy społecznościowe generują przychody. Wszystko będzie zależało od decyzji organów regulacyjnych, które mają za zadanie zatwierdzić lub odrzucić te inicjatywy.

Co o tym sądzicie? Dajcie znać w komentarzach.

Średnia ocena 4.9 / 5. Gł: 167

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top