Krzysiek Borek15.04.2016
App Store doczeka się poprawy wyszukiwania aplikacji/gier

Apple właśnie skończyło składanie ekipy odpowiedzialnej za wyszukiwanie i wprowadzanie zmian w App Store dla iOS. Jedną ze zmian ma być płatne wyświetlanie wyników, co pozwoli programistom na lepszą promocją swoich dzieł.

Prawdopodobnie będą one wyświetlane na szczycie listy wyników wyszukiwania, zmiany wprowadzające poprawy dla zwykłych użytkowników również są brane pod uwagę.

Among the ideas being pursued, Apple is considering paid search, a Google-like model in which companies would pay to have their app shown at the top of search results based on what a customer is seeking. For instance, a game developer could pay to have its program shown when somebody looks for „football game,” „word puzzle” or „blackjack.”

Grupa liczy obecnie 100 członków, a na jej czele stoi Todd Terisi, który przewodził wcześniej grupą odpowiedzialną za iAd, poza tym pod swoje skrzydła wziął również pracowników ze swojego poprzedniego projektu. Według Bloomberg ekipa jest młoda i nie wiemy, kiedy wszystkie zmiany zostaną wprowadzone.

App-Store-About-800x369

Wyszukiwanie aplikacji to zmora App Store, biorąc pod uwagę 1,8 miliona dostępnych programów i gier, ciężko znaleźć interesujące nas tytuły, a w wynikach wyszukiwania zazwyczaj brylują produkcje z najlepiej opłacaną stawką za wyświetlenie w wyniku wyszukiwania. Płatne rozwiązanie dla mniej znanych programistów i zwykłych użytkowników powinno pomóc w lepszym i szybszym wyszukiwaniu aplikacji/gier, które nas interesują. Nie wierzę, żeby rozwiązanie się przyjęło, ponieważ wielu niezależnych programistów na pewno z niego zrezygnuje.

Ostatnie zmiany w App Store zaszły w listopadzie ubiegłego roku i obejmowały poprawki w algorytmie wyszukiwania.

Źródło: macrumors.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die

@krzysiek_borek