Apple, Twitter, Google, Facebook – która firma zbiera najmniej prywatnych danych? Ciekawi? Najnowsze badania odpowiadają nam na to pytanie.
Z nowej analizy wynika, że spośród największych gigantów technologicznych Apple zbiera najmniej prywatnych danych swoich użytkowników. Google, Twitter, Amazon i Facebook zbierają od swoich użytkowników znacznie więcej danych niż producent iPhone’ów.
Z badania wynika, że na szczycie listy znalazło się Google, który zebrało od każdego ze swoich użytkowników najwięcej danych i uzyskało łącznie 39 punktów. Twitter i Amazon podążają za nimi, zbierając odpowiednio 24 i 23 punkty.
Być może zaskakujące dla niektórych, Facebook, znany z popierania śledzenia użytkowników, zbliża się do Apple zbierając tylko 14 punktów danych. Firma z Cupertino jest na dole listy zbierając tylko 12 punktów danych na użytkownika.
Apple, w przeciwieństwie do Google, w znacznie większym stopniu polega na Machine Learning w urządzeniu i algorytmach dyktujących funkcje personalizacji, takie jak spersonalizowane rekomendacje muzyczne w Apple Music i Photos.
Choć Apple zbiera najmniej danych od swoich użytkowników, utrudnia innym firmom, takim jak Google czy Facebook, zbieranie danych od użytkowników iPhone’ów. W 2020 roku Apple uruchomił App Tracking Transparency (ATT), informację, która daje użytkownikom możliwość wyboru, czy chcą być śledzeni w aplikacjach i stronach internetowych należących do innych firm.
Facebook gwałtownie opowiedział się przeciwko ATT, a w zeszłym roku ujawniono szczegóły, że szybkie zmiany mogą kosztować firmę social media 10 miliardów dolarów przychodów do 2021 roku.